-

• Trådstartare Trådstartare IngemarH79
  • Start datum Start datum
-
det här slår ju glocalnet med hästlängder! ingemar, jag skulle vilja gå så långt som att säga att dina trådskaparfärdigheter är på samma nivå som chuck norris skådespelartalanger, stefan & christer och smurfhits!

Senast ändrad:
-
Fattar inte hur fan man som människa pallar. Du skriver att folk hackar på dig när du startar trådar med frågor som du kunde hittat på google men detta är TAMEJFAN ännu mer onödigt.

-
tror fortfarande inte den här tråden kommer att förändra något, men vill ändå påpeka att du har en poäng, ingemar, vare sig den behöver en ny tråd eller inte.

ett enkelt sätt att göra slut på det eviga trådskapande på ämnet skidråd du nämner vore förstås att införa ett system för nya medlemmar där man inte får skriva på forumet förrän efter ett par dagar, eller åtminstone inte skapa nya trådar. folk har så bråttom att få det de vill ha på internet nu att de skiter fullständigt i forumreglerna.

-
Du tänker lite som en del andra forum har, en väntetid innan kontot aktiveras från det att det registreras?
Jag är skeptisk till huruvida det skulle fungera, antalet "vilka klistermärken ska jag köpa"-trådar kommer nog inte att minska. Det är väl ifall P13 inte har tålamod att vänta i säg, tre, dagar innan han får skriva något och helt glömmer bort sidan.
Jag tror inte att det här problemet går att bygga bort, dagens ungdom fungerar helt enkelt såhär.

-
Tompan14 sa:
Du tänker lite som en del andra forum har, en väntetid innan kontot aktiveras från det att det registreras?
Jag är skeptisk till huruvida det skulle fungera, antalet "vilka klistermärken ska jag köpa"-trådar kommer nog inte att minska. Det är väl ifall P13 inte har tålamod att vänta i säg, tre, dagar innan han får skriva något och helt glömmer bort sidan.
Jag tror inte att det här problemet går att bygga bort, dagens ungdom fungerar helt enkelt såhär.
jag vägrar acceptera det! :)

-
IngemarH79;

Jag blir jävligt nervös när jag läser vad du skriver. Ett av de sjukaste stycken text jag läst någonsin på freeride. Jag vet inte hur jag ska tolka ditt budskap, jag vet inte om du driver med oss alla. Jag vet inte om du driver med dej själv. Jag vet inte om du är på riktigt. Jag vet inte om borde ha en dator. Jag har träffat heroinister som kan kommunicera med bättre logik och mer sammanhängande språk än du. (Ja, jag har träffar heroinister, ja jag har varit i Olso.)

Vad är det som upprör dej så förbannat denna gång? Att du precis som Alex Schulman är lite missförstådd och att folk inte förstår hur jävla skön du egentligen är?

IngemarH79 sa:
Freeride går ut på att alla som har gjort en inlämningsuppgift på högstadiet är akademiker och källhänvisning krävs till allt och alla alltid för det har man hört av svensklärarn. Att någorlunda kunna formulera sig i skrift är fedt jävla vaste of tajm.
Jag har läst det där ett par gånger nu och jag förstår faktiskt inte vad fan du vill ha fram?

IngemarH79 sa:
Att diskutera något gör man inte på Freeride om det inte gäller utrustning, åkteknik och andra tekniska frågor. Allt annat är debatter då det gäller att skrika och märkas mest och framför allt att aldrig ge sig. Om någon kläcker ur sig det mest idiotiska bara för att påvisa sin existens går det inte ignorera utan vips är medlemmarna där och pickar som yra höns. Att googla, Forum-sök eller på annat sätt söka information INNAN man postar en onödig tråd är också en fedt vaste of tajm.
Debatter där man skriker mest? Hörs mest? Aldrig ger sej? Jag kan uppskatta att majoriteten alltid har fel, men ditt inlägg går emot sig självt på så många plan att du inte ens kan hävda att du egentligen bara inspirerats av Henrik Dorsin.

Idiotiska kommentarer borde gå obemärkt förbi? Men du är fortfarande lite sur på att det inte \"får\" diskuteras något annat än utrustning, åkteknik och \"andra tekniska frågor\"? Men man ska fortfarande googla, innan man får diskutera?

Jag får lite Pistvakt vibbar över det hela. Eller nej, vänta jag vet! Andas för fan! Ta det lugnt, det är snart jul. Det är bara ett forum, jag lovar att det går över.

Senast ändrad:
-
Jibberisch sa:
IngemarH79;

Jag blir jävligt nervös när jag läser vad du skriver. Ett av de sjukaste stycken text jag läst någonsin på freeride. Jag vet inte hur jag ska tolka ditt budskap, jag vet inte om du driver med oss alla. Jag vet inte om du driver med dej själv. Jag vet inte om du är på riktigt. Jag vet inte om borde ha en dator. Jag har träffat heroinister som kan kommunicera med bättre logik och mer sammanhängande språk än du. (Ja, jag har träffar heroinister, ja jag har varit i Olso.)

Vad är det som upprör dej så förbannat denna gång? Att du precis som Alex Schulman är lite missförstådd och att folk inte förstår hur jävla skön du egentligen är?

IngemarH79 sa:
Freeride går ut på att alla som har gjort en inlämningsuppgift på högstadiet är akademiker och källhänvisning krävs till allt och alla alltid för det har man hört av svensklärarn. Att någorlunda kunna formulera sig i skrift är fedt jävla vaste of tajm.
Jag har läst det där ett par gånger nu och jag förstår faktiskt inte vad fan du vill ha fram?

IngemarH79 sa:
Att diskutera något gör man inte på Freeride om det inte gäller utrustning, åkteknik och andra tekniska frågor. Allt annat är debatter då det gäller att skrika och märkas mest och framför allt att aldrig ge sig. Om någon kläcker ur sig det mest idiotiska bara för att påvisa sin existens går det inte ignorera utan vips är medlemmarna där och pickar som yra höns. Att googla, Forum-sök eller på annat sätt söka information INNAN man postar en onödig tråd är också en fedt vaste of tajm.
Debatter där man skriker mest? Hörs mest? Aldrig ger sej? Jag kan uppskatta att majoriteten alltid har fel, men ditt inlägg går emot sig självt på så många plan att du inte ens kan hävda att du egentligen bara inspirerats av Henrik Dorsin.

Idiotiska kommentarer borde gå obemärkt förbi? Men du är fortfarande lite sur på att det inte \"får\" diskuteras något annat än utrustning, åkteknik och \"andra tekniska frågor\"? Men man ska fortfarande googla, innan man får diskutera?

Jag får lite Pistvakt vibbar över det hela. Eller nej, vänta jag vet! Andas för fan! Ta det lugnt, det är snart jul. Det är bara ett forum, jag lovar att det går över.

LOL!

-
GNU sa:
jeffa sa:
Håller med!

Därför skapades denna https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=75133 tråd men folk (läs medlemmar) verkar inte riktigt förstå poängen med den.

Intellektet sträcker sig tydligen inte så längt alla gånger.
Ja, vart tog den där vägen? Var det nån som spådde "Självdö"?
Som sagt, folk har bara inte förstått hur genial den tråden är och hur mycket den skulle höja kvaliteten på forumet.

Man måste ha lite överseende med Freeridefolket. Inte de vassaste tänkarna alla gånger. Skam den som ger sig.

-
IngemarH79 sa:
Jibberisch du är en av de jag stör mig på som postar hälften av allt onödigt på freeride tillsammans med felix, pnyberg, i3ea, mountaiman och några till. Dock stör jag mig inte så mycket på missförstådda dig jämfört med Alex Schulman. Hatar honom mer än snowblades, Lars Ohly, Galiano, Robert Wells, syltlök och Sean Paul tillsammans. Sen tror jag inte att du är dummare än att du kan följa mitt resonemang du bara väljer att inte göra det. Likt en yr höna som nämnts ovan
Du är ju tamme fan hämsk! logga inte in på FR om du inte orkar med medlemmarna, som enligt dig postar hälften av allt onödigt (tycker några av dom som du nämner skriver det mest väsentliga här på FR)!

-
Lintan021 sa:
IngemarH79 sa:
Jibberisch du är en av de jag stör mig på som postar hälften av allt onödigt på freeride tillsammans med felix, pnyberg, i3ea, mountaiman och några till. Dock stör jag mig inte så mycket på missförstådda dig jämfört med Alex Schulman. Hatar honom mer än snowblades, Lars Ohly, Galiano, Robert Wells, syltlök och Sean Paul tillsammans. Sen tror jag inte att du är dummare än att du kan följa mitt resonemang du bara väljer att inte göra det. Likt en yr höna som nämnts ovan
Du är ju tamme fan hämsk! logga inte in på FR om du inte orkar med medlemmarna, som enligt dig postar hälften av allt onödigt (tycker några av dom som du nämner skriver det mest väsentliga här på FR)!
HAHA "Du är ju tamme fan hämsk!" Hade vart ok om du dragit den till tengil eller liknande, men gubben har ju en poäng med sin tråd. Sen att den kan vara lite luddigt inlindad kan nog bero på att det tar ett tag att vänja sig vid övergången från skrivmaskin till dator.

EDIT: Tyckte att det stod 51 och inte 31 på din profil. Så du kan hålla för dina läsglasögon när biten med gubbe kommer ingemar.

Senast ändrad:
-
År 2010 har IngemarH79 inte gjort någon vettig tråd på Freeride. Kanske inte bidragit med något annat än smutskastning heller.

Här har du ett nyårslöfte som vore bra för dig själv och mig: Ta bort din profil från forumet och kom aldrig tillbaks:)
Jag lovar dig det vore en uppskattad julklapp till mig.

Blöt jävla kyss :*

-
IngemarH79 sa:
Vad har du emot Alex Schulman?

-
Hogizz sa:
Ni kan ju alltid gå över till TGR.....
Där folk som knappt kan lägga en skärande sväng är gudar och alla hoppar 40+ ;)
Även om det skrivs en hel del bra där, som här, krävs det rejäl sållning och mycket ska tas med en skopa salt modell större.

Ingemar
Dina inlägg har ibland någon enstaka poäng men det sätt du framför det på är smått skrämmande och det känns ibland som att du vill att FR ska bestå av en massa. Ibland undrar jag om inte du och Kim Jong hade blivit homies. På nästa rad du skriver applåderar jag.

Kontentan av detta blir nog att man ska tänka efter ett par gånger extra innan munnen/fingrarna släpper lös. Därmed inte sagt att jag är bättre än den nästa.

Vid närmare eftertanke hade det nog gjort väldigt gott för världen om alla människor hade vart tvungna att tänka efter en extra gång innan de agerade. Exempelvis Fritzl; \"är det en så jäkla bra idé att låsa in min dotter egentligen.\" \"Hmm, nä va f-n, det är nog inte så jäkla klipskt.\"

I övrigt tycker jag att PNyberg är en av de skönare människorna jag känner och Felix en av de roligare. MM\\\'s ironi och humor ligger på en hög nivå, desvärre är i3ea relativt ny och någon jag inte vet mycket om ännu (inte för att jag vet så mkt om MM heller, men rolig är han).

Balsamindianen, Robin Hood, kokakaffevispagrädde, lökiga syltar och ghettorastan vet jag inte riktigt vad du har emot men jag ser gärna en förklaring till :)

Förmodligen är jag en yr höna som velar i mörkret som alla andra, men det är ofta jag förstår precis vad du menar samtidigt som jag undrar vad i hela friden du dillar om.

Missförstå mig rätt...

EDIT
Jeffa
Din tråd förtjänar ett pris

Senast ändrad:
-
Erik sa:
IngemarH79 sa:
har man sett eller hört honom så förstår man, han är en "knarklangare", ger bara folk vad han tror de vill ha helt utan smak eller känsla. Hans motto lär var motsatsen av Svenska Akademins.

IngemarH79:Har läst igenom ditt originalinlägg (ett antal gånger) och jag kan säga att det är ytterst dåligt skrivet, väldigt svårt att veta när du är ironisk (om ens är ironisk ) och vad du vill säga mer än att du är arg på att freeride inte är som du vill. Freeride är verkligen inte som jag vill heller men ska men klaga på det får man iaf gör det läsbart och med stil, nu bidrar du ju lika mycket eller mindre än de du klagar på?

Edit: some f*cked up stavning! Morgontrött...

Senast ändrad:
-
IngemarH79 sa:
Jibberisch du är en av de jag stör mig på som postar hälften av allt onödigt på freeride tillsammans med* några till. Dock stör jag mig inte så mycket på missförstådda dig jämfört med Alex Schulman. Hatar honom mer än snowblades, Lars Ohly, Galiano, Robert Wells, syltlök och Sean Paul tillsammans. Sen tror jag inte att du är dummare än att du kan följa mitt resonemang du bara väljer att inte göra det. Likt en yr höna som nämnts ovan.
*Edit: hängde ut några fler här innan vilket var fel och förhastat, jag ber om ursäkt för detta. Men hur relevanta är Tompan14s och PNybergs inlägg i denna tråd?
"Hälften av allt onödigt på Freeride.." - Det tar jag som en komplimang.

Jag kan bara skriva under på vad Jarle spaltar ner ovan. Ena meningen du skriver kan man på något sätt utröna någon form av logik och förnuft i, för att i nästa meningen tro att du boffat bensin från skotran.

Möjligen kan det vara så att man väljer att tolka dina budskap på ett sätt, men om majoriteten inte hajar ett jota av vad du yrar om - är det vårt fel eller kan det vara så att du behöver rannsaka dej själv en smula?

Men för att vara seriös en liten stund, för det ska man kunna vara ibland. Det tycker både jag och min chef. OT-forumet finns av en anledning. Du kan i dina foruminställningar välja vilka ämnen du vill se och inte se? Häll upp ett stort glas o'boy och tryck på lite knappar där, så ska du se att det ordnar sig. Då slipper du se allt onödigt.

Vad gäller dina trådars uppskattning/relevans är jag inte rätt person att göra den bedömningen.

God Jul!

-
JL76 sa:
Erik sa:
IngemarH79 sa:
har man sett eller hört honom så förstår man, han är en "knarklangare", ger bara folk vad han tror de vill ha helt utan smak eller känsla. hannsmotto lär var motastatset av Svenska Akademins.

IngemarH79:Har läst igenom ditt original inlägg (ett antal gånger)och jag kan säga att det är ytterst dåligt skrivet, väldigt svårt att vet när du är ironisk (om ens är ironisk ) och vad du vill säga mer än att du är arg på att freeride inte är som du vill. Freeride är verkligen inte som jag vill heller men ska men klaga på det får man iaf gör det läsbart och med stil, nu bidrar du ju lika mycket eller mindre än de du klagar på?
Tack, kunde inte sagt det bättre själv.

-
Jibberisch sa:
IngemarH79 sa:
Jibberisch du är en av de jag stör mig på som postar hälften av allt onödigt på freeride tillsammans med* några till. Dock stör jag mig inte så mycket på missförstådda dig jämfört med Alex Schulman. Hatar honom mer än snowblades, Lars Ohly, Galiano, Robert Wells, syltlök och Sean Paul tillsammans. Sen tror jag inte att du är dummare än att du kan följa mitt resonemang du bara väljer att inte göra det. Likt en yr höna som nämnts ovan.
*Edit: hängde ut några fler här innan vilket var fel och förhastat, jag ber om ursäkt för detta. Men hur relevanta är Tompan14s och PNybergs inlägg i denna tråd?
"Hälften av allt onödigt på Freeride.." - Det tar jag som en komplimang.

Jag kan bara skriva under på vad Jarle spaltar ner ovan. Ena meningen du skriver kan man på något sätt utröna någon form av logik och förnuft i, för att i nästa meningen tro att du boffat bensin från skotran.

Möjligen kan det vara så att man väljer att tolka dina budskap på ett sätt, men om majoriteten inte hajar ett jota av vad du yrar om - är det vårt fel eller kan det vara så att du behöver rannsaka dej själv en smula?

Men för att vara seriös en liten stund, för det ska man kunna vara ibland. Det tycker både jag och min chef. OT-forumet finns av en anledning. Du kan i dina foruminställningar välja vilka ämnen du vill se och inte se? Häll upp ett stort glas o'boy och tryck på lite knappar där, så ska du se att det ordnar sig. Då slipper du se allt onödigt.

Vad gäller dina trådars uppskattning/relevans är jag inte rätt person att göra den bedömningen.

God Jul!
Vad det gäller hans trådars uppskattning/relevans är jag rätt person att göra den bedömningen.

Dom suger!

-
Hehe, alltid lika roligt att följa de här trådarna. När ska vi alla bara inse att det finns folk här som är äldre och uppskattar sjuk humor med ett stort mått ironi? Jag är en av dem själv... Sen finns det massa folk som inte ens fyllt moppe än, stavar därefter och gillar att klä sig i stora kläder och repa sönder sina stålkanter på ledstänger. Frågan är väl snarast så här, hur svårt är det att sålla det man läser? De som gnäller högst på att det görs massa skittrådar och massa offtopic, läs inte det då. Man kan väl skumma igenom vad som står och sen läsa det som är viktigt (om man nu är så bra på att uttrycka sig och formulera sig som trådskaparen verkar anse att han är). När det gäller Tompan och PNybergs inlägg i den tråden det hänvisades till så var väl det alldeles jättekorrekt. Framförallt bättre att göra så än att bara panga på utifrån misstanken att det rörde sig om affärsverksamhet på köp/sälj.

Edit: Sen att det blev offtopic i frakttråden spelar väl ingen roll. Trådskaparen har ju ändå fått svar på sin fråga. Vad spelar det för roll ifall det fortsätter en diskussion därefter?

Senast ändrad:
-
IngemarH79 sa:
Såg att de andra forumnissarna citerat ett annat citat av dig IngemarH79 där jag var omnämd. :) Detta innebär alltså att du har gått och redigerat ditt eget inlägg, precis som du gör ibland. Hur kommer det sig att du redigerade? Är det fel att spåra ur och råka nämna något oväsentligt i ett foruminlägg?

Angående dina åsikter om inläggsformuleringar med sakliga argument i en diskussion så har alla helt enkelt inte den färdigheten samt ork att hålla på att redigera det man skriver eller göra en research på ämnet innan man undrar över något och skapar en tråd.

Trollride eller freeride är ett forum som består av många onödiga inlägg men det tycker jag är helt okej. Precis som i det dagliga livet så är det mycket oväsentligt som kommer ut ur munnen när folk pratar med varandra om något. Ibland är syftet något så enkelt att få igång ett samtal där många blir engagerade att säga sina åsikter eller bara få lite socialt snack om inget speciellt. En del av de smarta, tydliga argumenterade tankarna kan just uppstå efter att en oväsentlig dialog hållt på ett tag.

Har alltid funderat på hur det kommer sig att vissa trådskapare har en större skicklighet att locka till sig alla troll. Den enda gissning på det är att det är trådskaparen som uttryckt sig lite galet.

Obs! Nu kommer lite Offtopic för denna tråd, men handlar även lite om att jag vill se hur en sån som du IngemarH79 formulerar dig i text. Vill gärna se mer av dig här på Jibride.

Skulle uppskatta att du IngemarH79 är med i resereportagetävlingen där du beskriver en speciell skidupplevelse i Åre. Kanske hur du upplever att liftköerna ändras i storlek beroende på hur kallt det är. För om du skriver ett sånt reportage skulle jag och alla andra få lära oss en läxa om hur en saklig fascinerande forumtråd kan skapas.

Tack för mig!

Senast ändrad:
-
I3ea sa:
IngemarH79 sa:
Såg att de andra forumnissarna citerat ett annat citat av dig IngemarH79 där jag var omnämd. :) Detta innebär alltså att du har gått och redigerat ditt eget inlägg, precis som du gör ibland. Hur kommer det sig att du redigerade? Är det fel att spåra ur och råka nämna något oväsentligt i ett foruminlägg?

Angående dina åsikter om inläggsformuleringar med sakliga argument i en diskussion så har alla helt enkelt inte den färdigheten samt ork att hålla på att redigera det man skriver eller göra en research på ämnet innan man undrar över något och skapar en tråd.

Trollride eller freeride är ett forum som består av många onödiga inlägg men det tycker jag är helt okej. Precis som i det dagliga livet så är det mycket oväsentligt som kommer ut ur munnen när folk pratar med varandra om något. Ibland är syftet något så enkelt att få igång ett samtal där många blir engagerade att säga sina åsikter eller bara få lite socialt snack om inget speciellt. En del av de smarta, tydliga argumenterade tankarna kan just uppstå efter att en oväsentlig dialog hållt på ett tag.

Har alltid funderat på hur det kommer sig att vissa trådskapare har en större skicklighet att locka till sig alla troll. Den enda gissning på det är att det är trådskaparen som uttryckt sig lite galet.

Obs! Nu kommer lite Offtopic för denna tråd, men handlar även lite om att jag vill se hur en sån som du IngemarH79 formulerar dig i text. Vill gärna se mer av dig här på Jibride.

Skulle uppskatta att du IngemarH79 är med i resereportagetävlingen där du beskriver en speciell skidupplevelse i Åre. Kanske hur du upplever att liftköerna ändras i storlek beroende på hur kallt det är. För om du skriver ett sånt reportage skulle jag och alla andra få lära oss en läxa om hur en saklig fascinerande forumtråd kan skapas.

Tack för mig!
+1

-
IngemarH79 sa:
I3ea sa:

Tack för mig!
Näe, lät ju sjukt tråkigt och jibb pysslar jag inte med. Kan vara kul att kika på i en kvart sen ledsnar jag. Om någon undrar något om skistar-Åre eller säkerhet i backen, nya liftar på gång i Åre och lifttekniska frågor kan jag svara på det övrigt överlåter jag åt andra.

Jag gillar Freeride trots dess brister och det är ganska kul att skriva vad man tycker då det finns gott om yra höns ;)
Du menar att du inte behöver känna dig ensam i hönsgården?

Liknande trådar

D
Svar
8
Besök
2 K
D
Svar
22
Besök
3 K
D