-

eHogstrom

Aktiv medlem
-
Höll på att frontalkrocka med en pistmaskin efter röda i bräcke.
Tur att man inte höll innerkurva. Dock förstod nog föraren sjv att det var sketchy då han frågade om jag kunde gå upp och kryssa.

När vi ändå håller på att klaga på Åre i samband med slutet på säsongen så är det helt sjukt dåligt att man måste betala fullpris när det är mer lera än snö i liftspåren och transportsträckorna. /rant

lillstrumpan

Ny medlem
-
Då kan jag tillägga att min kompis blev påkörd av en skoter med släp när man åker transporten från bräcke, tror det var tunneln under gästrappet.
Hade det varit ett litet barn så hade det nog gått riktigt illa. Som tur var lyckades hon köra undan lite så bara släpet stod henne i vägen.. ett fint köttsår och ett ännu finare ärr på 15 cm...
Ingen komp från skistar heller....

nordqvist

Ny medlem
-
lillstrumpan sa:
Då kan jag tillägga att min kompis blev påkörd av en skoter med släp när man åker transporten från bräcke, tror det var tunneln under gästrappet.
Hade det varit ett litet barn så hade det nog gått riktigt illa. Som tur var lyckades hon köra undan lite så bara släpet stod henne i vägen.. ett fint köttsår och ett ännu finare ärr på 15 cm...
Känns väldigt bekant det här, kan det ha varit så att hon hoppade snett in i tunneln uppifrån och skoterföraren körde långsamt i ena kanten på tunneln, försökte veja men hon träffade släpet?
Om det är så så var det en polare till mig som jobbar med snökanonerna som körde skotern med släpet och han hade inte kunnat gjort mycket för att förebygga att nån skulle hoppa in i tunneln mot hans skoter.

-
Tråden är märklig, om ni har åsikter om skoter och pistmaskinskörandet i Åre så är jag tämligen säker att ni lättare når fram till de ansvariga genom att skriva direkt till Skistar istället för att starta en tråd på fr.

D

Deleted member 80259

Guest
-
centralbyrakraten sa:
Tråden är märklig, om ni har åsikter om skoter och pistmaskinskörandet i Åre så är jag tämligen säker att ni lättare når fram till de ansvariga genom att skriva direkt till Skistar istället för att starta en tråd på fr.
ELLER?

Tänk om, tänk rätt...

T

The_teo

Guest
-
Skistar kanns verkligen som en organisation som skiter fullstandigt ifall nagra enstaka personer skickar in klagomal via internet.

-
nordqvist sa:
lillstrumpan sa:
Känns väldigt bekant det här, kan det ha varit så att hon hoppade snett in i tunneln uppifrån och skoterföraren körde långsamt i ena kanten på tunneln, försökte veja men hon träffade släpet?
Om det är så så var det en polare till mig som jobbar med snökanonerna som körde skotern med släpet och han hade inte kunnat gjort mycket för att förebygga att nån skulle hoppa in i tunneln mot hans skoter.
Men ... asså man ska väll inte ta förgivet att det står en skoter i tunneln? Klart man blåser på så gått det går på transportsträckorna!

Onlytelemark

Ny medlem
-
ElisWaltersson sa:
nordqvist sa:
lillstrumpan sa:
Men ... asså man ska väll inte ta förgivet att det står en skoter i tunneln? Klart man blåser på så gått det går på transportsträckorna!
Det här var en ganska så korkad tråd, men nu kan jag inte va tyst längre,, skotrar kommer alltid att förekomma i ett skidområde, de körs då av skidpatrullens personal, pistmaskiner körs också ibland när liftarna är öppna, detta inte för att det är roligt att köra pistmaskin, de är heller inte tysta, en orange "saftblandare" är igång och en larmsignal låter, om någon sedan har mp3 i öronen så får de vl vara lite mer uppmärksamma, så om ElisWaltersson med flera vill "stå på" så kan jag bara säga att det finns all anledning att se sig för som skidåkare, det finns andra saker att ta hänsyn till, tex andra skidåkare,

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp