8 GB SDHC - KORT till Olympus 8000?

Niiiicke

Medlem
Hejsan!
Tänkte köpa ett 8 Gb SDHC - Kort till min Olympus 8000. Det jag funderar på är snabbheten. Påverkar inte hastigheten på kortet kameran eftersom det är en kompaktkamera som inte har snabbheten som t.ex en systemkamera har? I så fall är det ju ingen mening att lägga extrapengar på snabbt kort. Så räcker det med snabbhet 2 för mig eller ska jag ta snabbhet 6 eller ännu snabbare? Och de olika kort som t.ex sandisk har gör väl ingen skillnad för min kamera, eller? I så fall kan man ju köpa det billigaste kortet.

Ska alltså bara filma med kameran i VGA - kvalite (640 x 480).

Hoppas ni kan tipsa mig!

du behöver inte bry dig överhuvudtaget om detta. Kanske gör skillnad när du ska flytta in det i datorn men inte mycket mer

Det spelar stor roll med snabbheten på kortet. Nu har jag inte undersökt kameran, så vet inte dess kapacitet, men ett kasst och långsamt minneskort begränsar sekvenstagning med kameran, dvs att ta flera bilder i följd. Utöver detta kommer ett snabbt minneskort göra att kameran blir snabbare i visning av bilder osv. Satsa på ett schysst SanDisk, om du inte vill lägga massa deg, ta ett med lite mindre kapacitet och satsa på ett snabbare.

Bättre skit till bättre pris får du leta länge efter:

http://www.dustinhome.se/pd_5010108141.aspx

/Oskar.

Senast ändrad:
OskarHolmblad sa:
Det spelar stor roll med snabbheten på kortet. Nu har jag inte undersökt kameran, så vet inte dess kapacitet, men ett kasst och långsamt minneskort begränsar sekvenstagning med kameran, dvs att ta flera bilder i följd. Utöver detta kommer ett snabbt minneskort göra att kameran blir snabbare i visning av bilder osv. Satsa på ett schysst SanDisk, om du inte vill lägga massa deg, ta ett med lite mindre kapacitet och satsa på ett snabbare.

Bättre skit till bättre pris får du leta länge efter:

http://www.dustinhome.se/pd_5010108141.aspx

/Oskar.
Schysst! Då ska jag köpa 2 sånna kort tror jag. Visst är det bättre med 2 på 4GB var än ett på 8 gb? Och du tror inte man behöver snabbare än hastighet 6 till kameran min? Tror att det finns hastighet 10 också. Och är dustin ett reko företag? Tycker att det snackas om många kameraföretag på nätet som bara är full av skit!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp