Scott Crusade (2009) som touring skida?

KajsaG

Ny medlem
Jag har köpt nya skidor iår men funderar på att behålla mina gamla Scott Crusade 2009 som touringskida. Är dock lite osäker på om de funkar så bra som touringskida? Har någon erfarenhet och vet mer så hjälp mig gärna!!!!
TACK!!

Ser ingen anledning till att det inte skulle funka. Kanske lite hårda i skärningen för att få ett bekvämt steg om du går på brand och hård skrå bara. Vet dock inte vad de väger!

Jag provade Crusade'n for nagra ar sedan.. Tyckte det var den trogaste och trakigaste skidan jag nagonsin akt pa!

@Vattendroppe - osäker på vikten, men Tack, jo jag vet att de inte är optimala för touring men tänkte ev prova ändå.
Annars tycker jag fortfarande det är en skön allroundskida och är kul i kortsvängar när snöförhållanden inte är super. Funkar även bra i puder.
@The_Teo menar du att du provade att använda den som touringskida?

Ja jag antar det. Tyckte bara det var märkligt då jag verkligen tycker tvärtom åkmässigt...

KajsaG sa:
Ja jag antar det. Tyckte bara det var märkligt då jag verkligen tycker tvärtom åkmässigt...
Det är tur att smaken är som röven - klöven. En skida som passar någon jättebra behöver inte passa någon annan.

Ja precis, den foll mig inte alls i smaken akmassigt.

Men om du gillar den, good for you! :-)

KajsaG sa:
@Vattendroppe - osäker på vikten, men Tack, jo jag vet att de inte är optimala för touring men tänkte ev prova ändå.
Annars tycker jag fortfarande det är en skön allroundskida och är kul i kortsvängar när snöförhållanden inte är super. Funkar även bra i puder.
@The_Teo menar du att du provade att använda den som touringskida?
Det värsta som kan hända är ju att du får se till att skaffa en turskida med ungefär samma midemått så att du kan återanvända hudarna, så det är ju ingen panik egentligen :)

Tillbaka
Topp