917 bindnings monteringsfråga

Whonz

Ny medlem
Tjena, köpte mig ett par 917 till julen och efter köpet har jag köpt nya pjäxor som är kortare.
Då upptäckte jag att främre skruvarna på bakre delen av bindningarna sitter ca 2-3 mm från iskruvade och exakt lika mycket på båda skidorna. Det är griffon monterat med platta och då är frågan om det finns någon tanke med det här?

Så en fråga till, eftersom nya pjäxan är kortare hamnar jag nu 8 mm längre fram på skidan från centrum. Bör jah justera plattan eller ska jag köra som det är?

Edit lösning: Efter skruvat ur skruven och mätt så går den inte genom plattan så montören hade bara glömt skruva det sista på alla fyra sista skruvar antar jag.

Senast ändrad:
Hade det varit jag så hade jag skruvat bort den bakre bindningen och mätt djupet på hålen och hur mycket som krävs för att man ska kunna dra skruven i botten. Det som händer om du med våld skruvar i en skruv i ett hål som är för grunt är ju att det kan bli buktningar i belaget.

Svaret på fråga nr. 2 är: Testa. 917 blir ju egentligen bara roligare i pisten om man står längre fram, mer aggressiv kallar de det för....

Hmmm... Fattar inte riktigt. Främre skruvarna? Om det är montageskruvarna ska ju de vara helt inskruvade, som nämns i föregående inlägg. Eller är det skruven för längdinställning? Nån bindningsmek därute?

8 mm längre fram borde sannolikt inte betyda något eller ens märkas.

/Ace DG

Senast ändrad:
Kan säga att jag skruvade in dom innan jag lämnade dom i husvagnen så ska upp idag så får vi se några bulor. Men risken är väl att skruven var förlång och inte skulle gå genom plattan kanske?

Det är den bakre delen av bindningen alltså den som håller fast hälen och denna dels främre skruvar.

Tillbaka
Topp