SGN Togga

SGN Togga
Testade 186:an under några timmar i december i en av anläggningarna i Sogndal. De hade modellen som uthyrningsskida där. Körde playversionen, finns även i solid och charge. Det var 3 dm nysnö men inte torr.
Kändes riktigt fin i rådande förhållanden men gör sig nog bäst när det är lite pudrigare. Kan tänka mig att Solid/Charge gör sig bättre i varierande snö. Fick lite bromseffekt när topparna vek sig i lite tyngre snö. I pisten var den fin både på skär och sladd.
Skulle personligen välja någon av de styvare modellerna. Är 183, 80kg.

SGN Togga
Jobbar på SGN så jag är partisk, men kan beskriva lite mer ändå.
Togga är en fullrockerskida som är gjord för varierad offpist, dock inte optimal när det blir alltför hårt. Den är mycket lätt att vrida runt och hanterar variabel snö riktigt bra.
Flytet blir som förväntat med en 120mm bred midja och fullrocker.

De olika flexersionerna skiljer sig åt ganska mycket. Play är verkligen mjuk och en ganska utpräglad skogsåkningsskida (tycker jag). Torax beskrivning ovan stämmer bra.
Solid är ganska mycket styvare och är en skida jag kör mycket på, riktigt bra allround.
Charge är som namnet, en skida som ska köras med plattan i mattan.

Angående kvalitet så har vi under 1% reklamationer, vilket är bra med tanke på att de flesta skidor vi säljer är till duktiga åkare som kör snabbare och hårdare än medelåkaren.

Är det något du undrar över så är det bara att skickat ett mail.

/Ola

SGN Togga
Och om någon vill testa ett par SGN 1184 eller Rakkar så kommer jag att ha med de med demobindningar til Trysil i helgen. Skicka PM om det är av intresse :)

Tillbaka
Topp