waxoff
Aktiv medlem
Det här med pjäxor...2- resp 3-delsskal och friåkningspjäxor resp pistpjäxor - i pisten?
Jag har oftast problem med tryck på och kring "knölen" uppe på vristen ned domningar och ont som följd. Därför har jag moddat mina liners rätt ordentligt (Lange Rx 130). Resåren ovanför plösen bortklippt. Vaddering uppe på plösen bortopererad och öppningen för plösen är breddad. Mina problem på vristen är nu helt borta, klarar t.o.m. av att ha ett tunt mellanlägg under linern för att tajta upp hela volymen i pjäxan efter denna moddning.

Edit. Förutom att skalet är punkttryckt för andra knölar så fick jag bredda dem ett snäpp just bakom "sjätte tån", detta ledde till att jag fick bak hälen ordentligt i hälfickan. Med ytterligare bättre plats för vristknölar och tår samt galet bra hälgrepp som följd.

Edit. Förutom att skalet är punkttryckt för andra knölar så fick jag bredda dem ett snäpp just bakom "sjätte tån", detta ledde till att jag fick bak hälen ordentligt i hälfickan. Med ytterligare bättre plats för vristknölar och tår samt galet bra hälgrepp som följd.
Senast ändrad: