95:or som ska söka till freeridegymnasiet ?

JonH sa:
4front sa:
fuuck FR!!!!
gå här på V.I.G istället, mycket bättre utbildning samt att det är sjukt bra möjligheter!
Aaa kiruna är ju as nice! ingen kanon snö, utan ni ska bara använda natursnö i backen så de lär ju ta ett tag. + ingen schemalagd åkning så ni måste skolka lektioner och ta igen sen! + att ni knappt får upp någon park!
WORD!

jag ska söka, 8 på sm och bland dom 12 bästa på jib academy, per edvall(lärare på fr) tippade intagningspoängen nästa år på 235-250

är det någon som går på V.I.G som kan berätta hur bra man måste vara för att komma in ? (:

Senast ändrad:
Av: liwenborg | 2010-10-09 13:36 Citera
är det någon som går på V.I.G som kan berätta hur bra man måste vara för att komma in ? (:

Man behöver inte vara speciellt bra! ;)
Det går en kille som inte åkt så mycket och han är inte kanoners i parken skulle jag väll tro!

Av: A-Lindh | 2010-10-09 12:22 Citera
JonH skrev:

4front skrev:
fuuck FR!!!!
gå här på V.I.G istället, mycket bättre utbildning samt att det är sjukt bra möjligheter!
Aaa kiruna är ju as nice! ingen kanon snö, utan ni ska bara använda natursnö i backen så de lär ju ta ett tag. + ingen schemalagd åkning så ni måste skolka lektioner och ta igen sen! + att ni knappt får upp någon park!

WORD!

Inte sant, dom håller på att deala om hur de blir med sprutningen å så!!
så JonH chilla lite med ditt skit snack??

4front sa:
fuuck FR!!!!
varför säger du så? du verkar ju inte ha allt för mycket koll på freeridegymnasiet så då känns det ju bara dumt att dissa det så hårt. VIG kanske är jättebra men det är trots allt helt nytt, medan freeridegymnasiet har funnits ett antal år och har koll på vad de gör. det finns säkra möjligheter till parkåkning större delen av vintern om man går i malung vilket inte verkar vara läget i Kiruna. och att säga att utbildningen i Kiruna är bättre är ännu mer dumt då val av program är individuellt så det finns inget bra och dåligt, jag väljer iaf mycket hellre handelsprogramet än rymdteknik.

Senast ändrad:
ska söka som första val lätt. är väl typ medel svårt och säga om sig själv :O föredrar hoppa :> dock blir det svårt att jobba upp till 230 från 185 haha :P

Wille_PONKEN sa:

Det går en kille som inte åkt så mycket och han är inte kanoners i parken skulle jag väll tro!

JonH skrev:

4front skrev:
fuuck FR!!!!

WORD!

förra året fanns de då inte tillgång till nån park i kiruna större delen av vintern om jag inte har fel?

Det är egentligen helt ointressant vad 94.orna hade för poäng.
Det hela beror på vad för poäng folket som söker in har.

Sök lätt Freeride ! Och om ni inte kommer in här kan ni även söka skidlärarlinjen! Typ samma sak lika mycket skidor bara lite mer plugg och mindre fys!

Wille_PONKEN sa:

JonH skrev:

4front skrev:
fuuck FR!!!!

WORD!

¨
vadå skitsnack, ren fakta! true story

men snälla va kreativa, det har redan varit folk på månen, lycka till och hälsa alla dudes på mars om det går bra! för er!

pfernvik sa:
Wille_PONKEN sa:

JonH skrev:

4front skrev:
fuuck FR!!!!

WORD!

¨
vadå skitsnack, ren fakta! true story

men snälla va kreativa, det har redan varit folk på månen, lycka till och hälsa alla dudes på mars om det går bra! för er!
Luossabacken där erbjuds goda träningsmöjligheter i en fullstor snowpark vid november.
Det såg man ju inte mycket av förra året.
Snöbolaget AB har gett upp. Det kostar helt enkelt för mycket och spåravgifterna räcker inte till för att finansiera snökalaset. ...http://www.kirunawinter.se/
http://kiruna.lny.se/snobolaget-kommer- … ter-11147/
Tillfälliglösning för att klara av säsongen så kanske kommunen kommer lägga till pengar låter inte som en säker framtid. http://www.nsd.se/nyheter/kiruna/artike … Id=5665358
hela google är fullt av skitsnack:)

Men vadå kan man komma in på fr i malung även om man typ inte skulle sätta ett bått hopp? nu är ju j lite bättre men tar bara ett exempel

linusandersson sa:
ska söka som första val lätt. är väl typ medel svårt och säga om sig själv :O föredrar hoppa :> dock blir det svårt att jobba upp till 230 från 185 haha :P
jag höjde mig från 130 till 180 på en termin och mitt mål är att minst höja mig med 80 poäng till innan jag går ut nian:D

Frostyz sa:
pfernvik sa:
Frostyz sa:
Kommer det finnas kvar nu när det blir ny gymasieskola?

Det hade ju varit roligt att söka dit då man förmodligen utvecklas enormt på skidor men tyvärr så blir det nog inte så. Bor utanför Karlstad så studentlägenhet är ju ett måste. Sedan har de bara hadelsprogrammet där vilket jag helst inte vill gå. Anledning är helt enkelt att det inte längre är högskolebehörigt. Synd att de inte har något högskoleförberedande program för då hade detta varit ett mycket intressant alternativ. Är det ett riksidrottgymnasium eller ett regionalt?
Detta spelar ju stor roll för de som söker fran andra delar utav sverige och även hur svårt det är att komma in. Är det riks så går man på hur duktig man är på skidor tror jag. Skulle det vara regionalt är det lättare att komma in på betyg (förutsatt att man har ganska höga betyg). Dock så är man lite sugen med tanke på skidor 3 ggr i veckan i riktigt fina parker.
det är ett specialutformat handel- och turismprogram som ger behörighet till högskolan.
det är ett regionalt gymnasium så alla kommuner hjälper ju inte till med bidrag och sånt. annars är det sjukt kul att gå här, alla i klassen blir så sjukt bra kompisar direkt och alla bor på samma ställe så man har alltid kul!
Men blir det så nu när det är ny "gymnasieskolaregel". Den berör ju oss som är födda från och med -95 och uppåt. Går det att komma in på betyg på gymnasiet?
Hej på dig!

Jo det kommer bli grundläggande högskolebehörighet på Freeridegymnasiet i fortsättningen också. Den skillnaden som kommer att bli är 200 poäng utökad kurs och det är svenska 2 och 3. De svenskkurserna kommer anpassas i tid så det inte stör åkningen. Ring gärna till oss eller gå in på Freeridegymnasiet.se under v 46, då kommer all info inför gy2011 och Freeridegymnasiet. Då kommer allt från studieplaner till ansökningsvägar att publiceras.

Peter

linusandersson skrev:
ska söka som första val lätt. är väl typ medel svårt och säga om sig själv :O föredrar hoppa :> dock blir det svårt att

jobba upp till 230 från 185 haha :P
jag höjde mig från 130 till 180 på en termin och mitt mål är att minst höja mig med 80 poäng till innan jag går ut nian:D

Ja vafan nu har jag lyckats höjt mig till 220 så bara att sikta mot stjärnornalolz :D

Kiruna har ingen park. ALLS, de kör inga nån järnvägsparken, en publik park. Eftersom att Luossabacken är nerlagd kommer man inte få åka nåt alls i riktig backe.

SEGT

bwöhö :( jag vill söka FR men blir jätterädd när jag läser tråden, verkar som att alla andra som ska söka är asgrymma.
lixom kult om man kommer dit o ba AH TJA JAG KAN TYP INGA TRICK ALLS :DD
vill lära mig så jättegärnamycket och jag vågar det mesta, kan åka alla pister utan problem och offpist går också finfint. Känns bara som att man kommer bli jättemobbad om man inte har tävlingsmeriter och sånt...

ÅKER SNOWBOARD BTW, HAR ÅKT MASSA LÄNGE, GLÖMDE SKRIVA DET.

Av: SEKAI [Online] | Idag 00:07 Citera
bwöhö sad jag vill söka FR men blir jätterädd när jag läser tråden, verkar som att alla andra som ska söka är asgrymma.
lixom kult om man kommer dit o ba AH TJA JAG KAN TYP INGA TRICK ALLS big_smileD
vill lära mig så jättegärnamycket och jag vågar det mesta, kan åka alla pister utan problem och offpist går också finfint. Känns bara som att man kommer bli jättemobbad om man inte har tävlingsmeriter och sånt...

ÅKER SNOWBOARD BTW, HAR ÅKT MASSA LÄNGE, GLÖMDE SKRIVA DET.

Du ska väll gå i skidskola för att lära dig ?
SÖÖÖK !

Tillbaka
Topp