Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
VET INTE!!! (det ser ut som att man skriker när man skriver med stora bokstäver )
Men jag vet att OGSO gör skidor utan spann. Han som tidigare designade ZAG-skis har det märket. Träffade honom i en lift i Val di Sere för några år sedan - han ogillar verkligen spann och pratar gärna om det. Mycket trevlig btw. Faction CT 5 saknar spann - samma i stort sett som gamla CT 4. Black Crows Corvus (from förra året tror jag) och Nocta saknar spann. Ibland saknar en del Völkl-modeller spann (några årsmodeller av RTM?) men det verkar vara olika från år till år.
CT-modellerna har 0-spann och rocker så jag vet inte om man kalla dem fullrocker eller inte, dvs. de är platta under foten. Gamla CT4 är den enda av dessa som jag har testat btw.
Finns säkert fler men det var de som jag kom på.
Beror lite på vilken bredd du söker.
4Frnt har ju Hoji & Renegade, WNDR har Vital 100, Intention 110 & Reason 120 med reverse camber. Völkl har väl bla BMT & Katana
Praxis Powderboards, DPS Lotus 138, Volant Spatula, Armada ARG. Med fullrocker är det lika bra att gå all in på R/R-skidor. Ingen minns en fegis. Rena dödsfällan på hård snö dock, men det gör bara att pist-transporterna också blir spännande!
Moment har sina meridian och chipotle banana. Vet att dynafit hade en modell förut med, men kommer inte ihåg vad den heter eller om den finns kvar längre.
Jag är inne på mitt 2a par Armada JJ, kör zero modellen så det går att hika lite lättare. Kan verkligen rekommendera de. Lättåkt rolig skida med bra carv i pisten. De heter ARV jj nu för tiden men fortfarande de roligaste puder skidorna jag haft. Jag kör 191 de känns som 175(inte för att de fladdrar eller är ostabila utan för att de är lättmanövrerade).
Går säkert att hitta till ett överkomligt pris eftersom du i princip kan köpa en 1,2,3 kanske till och med 4 år gammal model då modellen typ är den samma fortfarande.