Adobe after effects

Adobe after effects
Hej! Jag har hört att många använder After effects, så nu har jag fixat det och har importerat en kort edit från vegas dit men, jag vet inte hur man andvänder det :( finns några coola effekter som man kan ha till videon? vad brukar ni göra för effekter till era videos där? och hur andvänder man de ? :)

Aschysst om ni skulle kunna svara på frågorna :) tack !!

Adobe after effects
Adobe after effects
Ett riktigt och seriöst program som aftereffects går inte ut på att det ska ge dig effekter till din film. Utan där ska du själv skapa din egna effekt med hjälp av programmet. Effekter, ljus eller texter som du inte kommer behöva se i någon annans prokuktion för att du skapat den själv. Skulle faktisk kunna kalla allt annat för fusk, så som t.ex. magic bullet för färgkorrigering eller presets i andra redigeringsprogram o.s.v., inte ok.

Adobe after effects
Timmm sa:
Ett riktigt och seriöst program som aftereffects går inte ut på att det ska ge dig effekter till din film. Utan där ska du själv skapa din egna effekt med hjälp av programmet. Effekter, ljus eller texter som du inte kommer behöva se i någon annans prokuktion för att du skapat den själv. Skulle faktisk kunna kalla allt annat för fusk, så som t.ex. magic bullet för färgkorrigering eller presets i andra redigeringsprogram o.s.v., inte ok.
Om en effekt i ett program kan hjälpa dig och få din filma att se bra ut. Varför ska man kalla det för fusk? Alla har ju samma tillgång till effekten:P Bara konstigt att kalla det för fusk^^
Men annars bra svar på vad after effects faktiskt är. Bli inte lurad av programets namn. Det är inget du använder för att lägga in effekter i efter att filmen är klar och renderad från vegas. Du använder det för att korrigera varje klipp du har i din klippsamling. För att fixa färger eller skapa texter. Det kan även användas för att göra motions. Alltså där du bygger upp din värld själv eller en bild utefter saker du gjort i t.ex. photoshop eller bilder etc.
Det är bara att testa sig fram.

Tillbaka
Topp