Adobe Premier 6.5 & Sony Video Vegas 6.0

• Trådstartare Trådstartare lejtzen
  • Start datum Start datum
L

lejtzen

Guest
Jag har haft Adobe Premier 6.5 väldigt länge men inte orkat ge mig på det , utan fortsatt i Movie Maker. Men nu kan jag verkligen Movie Maker utantill och vill ge mig på Premier. Jag fattar lite saker, men skulle va kul om någon kunde slänga upp en svensk tutorial sida till detta program.
Sen har jag en sak till, nästan alla mina filmer är i .avi format och fungerar inte i Premier, finns det någon add-on till Premier så dom fungerar ?

Jag har också införskaffat Sony Video Vegas 6.0, men jag har lite problem. Jag får inte mina .AVI klipp i timeline;en. Vet någon om det finns något plugin program så den klarar av .AVI ? Snälla , i need help!

Peace!

Senast ändrad:
Men det är ju mycket skönare att få information från någon person än från en hemsida, jag tycker att endel tutorials osv är då dåligt förklarade.

Jag får bara in ljudet . På endel .avi får jag in videon också och endel inte. Dom .avi jag får in är konverterade från .3gp filer. Dom jag själv filmat med min kamera som är .avi får jag inte in.

HELP IN NEED ;D

Uppdatera Video Vegas ?
Ska testa det.

Senast ändrad:
Nu har jag uppdaterat Sony Video Vegas 6.0 med filen " Vegas Update 6.0d " och jag kan fortfarande inte lägga in endel .avi filer.
Blir man arg eller :P ?

badman sa:
prova att göra om dom i videomach till ett annat format eller spara dom i moviemaker och sen lägga in dom i vegas
Jag vet att man kan göra så. Men jag vill få Vegas att klara av avi så jag slipper detta eviga konverterande!

Jag behöver inte driekt några tips , jag behöver mest bara hjälp för att få min Vegas att klara av avi. Ni som har Vegas kan ni inte testa att lägga in avi filer och kolla om det funkar.

Tack för hjälpen ändå badman :)

wilestyle sa:
Du kan glida in på The Piratebay, söka på Video Vegas och ladda ner det. Eller hitta i DC. Man kan säkert ladda ner någon 30 dagars trail på Sonys hemsida också.
Peace!

3. Du är själv ansvarig för innehållet i ditt inlägg. Texten får inte:
- innehålla frågor/diskussioner kring nedladdning och kopiering av upphovsrättsskyddad film, musik och program.

wilestyle sa:
Jag har haft Adobe Premier 6.5 väldigt länge men inte orkat ge mig på det , utan fortsatt i Movie Maker. Men nu kan jag verkligen Movie Maker utantill och vill ge mig på Premier. Jag fattar lite saker, men skulle va kul om någon kunde slänga upp en svensk tutorial sida till detta program.
Sen har jag en sak till, nästan alla mina filmer är i .avi format och fungerar inte i Premier, finns det någon add-on till Premier så dom fungerar ?

Jag har också införskaffat Sony Video Vegas 6.0, men jag har lite problem. Jag får inte mina .AVI klipp i timeline;en. Vet någon om det finns något plugin program så den klarar av .AVI ? Snälla , i need help!

Peace!
Jag redigerar en kompis filmer och då har jag samma vegas problem.(Han filmar också med digitalkamera) Jag hittade ett program som heter SUPER på www.download.com då kan man koda om filerna till annat format och kan därmed redigera med dom i vegas. Lycka till :)

Tillbaka
Topp