Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
kan någon vänligen berätta för mig lite snabbt hur man använder adobe premiere. hur man klipper, lägger till speciall efekter mm. det vore jätte schysst.
Hej.
Jag behöver också lite hjälp med adobe premiere(har version 7.0).
När jag är färdig med en film och sparar den
så får jag den inte i helbild utan det är en liten ruta i mitten.
har kollat runt på nästan alla inställningar och har suttit fast här i ett par veckor nu.
vore snällt om någon kunde hjälpa mig med det här är för det är en skolprojekt som måste
lämnas in om 2 veckor så jag har lite panik nu.
Slowmotion : Högerklicka på önskat klipp, där finner du Speed/Duration som då är 100% Prova att ratta lite på den och se vad som händer.
När du har två klipp sida vid sida är det bara att dra in något från "Video transitions" för att göra olika övergångar mellan klippen. Du får prova dig fram med det.
Sedan finns det en hel hög inställningar för övergångar och effekter i effect controlls.
"Video effects" är mestadels olika filter för att få olika karaktär på bilden.
Du lär dig bäst på att helt enkelt sätta dig ner och ge det lite tid.
Det släpper ganska fort när man förstår principen.
ShaGGie:
Antingen har du importerat klippen i för liten upplösning, el. så exporterar du dem i för liten, hoppas på det senare för att slippa göra om allt. Skulle tro att du ligger på 320x240 pixlar, när du borde ha 720 x 576.
Så se till att den har den storleken när du exporterar.
Annars finns det något som heter internet. Gör man enkel google-sökning på adobe premiere så kan jag sätta min vänstra kula på att det dycker upp åtminstonde en tutorialsite där du kan lära dig en hel del, testa det.