Advokat Schweiz

davidjr

Ny medlem
Advokat Schweiz
Hej!

Jag och några polare råkade ut för lite trubbel för ett par år sedan i Schweiz. Vi var med i en lavinolycka och har fått en person efter oss som tycker vi åsamkat honom skada. Vi skulle behöva komma i kontakt med en advokat som kan hjälpa oss med både med ett eventuellt skadeståndsfall och ett eventuellt brottsfall. Är det ngn som känner någon? Eller kanske varit med om ngt liknande?

/D

Advokat Schweiz
holy shit :P

asså jag kan ställa upp som advokat
bara ni fixar en tolk så äre lugnt.

man kan väl inte ha rätt att stämma någon efter en olycka i Offpisten?
"åkning sker på egen risk"

Advokat Schweiz
Har du inte lust att berätta lite mer, david? Skulle vara intressan att veta vad man kan bli stämd för i schweiz.

Ang advokat, testa höra med PeterK, han bor i geneve och har kanske koll på någon bra engelsktalande advokatbyrå.

Advokat Schweiz
Lord_Voldemort sa:
man kan väl inte ha rätt att stämma någon efter en olycka i Offpisten? "åkning sker på egen risk"
Om david t.ex. hoppat över en avspärrning för lavinfara och dragit igång en lavin som träffat och skadat någon annan kan han säkert bli stämd för det... Reglerna för sånt här är väldigt olika mellan olika länder.

Vad är det som har hänt?

Jag har en kompis som är advokat i Genève men hon jobbar mest med internationell handelsrätt vilket det här inte riktigt låter som :)

En snabb-googling gav http://www.martindale.com/ där man verkar kunna söka efter advokater baserat på vart de håller till. Ingen aning om det är nåt vettigt där.

Advokat Schweiz
Varför skita att åka i de riktiga alperna för istället för att harva runt i småkullarna i USA? De brukar vara ganska hårda om du har gjort något i Schweiz. Sen så är de med i europagemenskapen så de är inte så lätt att smita.

//H

Advokat Schweiz
Hasse sa:
Varför skita att åka i de riktiga alperna för istället för att harva runt i småkullarna i USA?
Haha... ja du Hasse, har tyvärr inte åkt några riktiga berg i alperna (mer än överbefolkade Chamonix) så jag ska inte uttala mig förän jag varit där och åkt med dig men jag tvivar lite på dess potential.

ps. sist jag va i alperna så var det i Avoriaz och det kan liknas med lindvallen i jämförelse med Jackson Hole. Flackare berg får man faan leta efter och deras Le Mur (väggen) eller va faan den 'jättelånga, branta' puckelpisten kallas var ett skämt. ds.

Oops, sorry gick lite off-topic där.

Senast ändrad:
Advokat Schweiz
JockeSki sa:
Hasse sa:
Varför skita att åka i de riktiga alperna för istället för att harva runt i småkullarna i USA?
Haha... ja du Hasse, har tyvärr inte åkt några riktiga berg i alperna (mer än överbefolkade Chamonix) så jag ska inte uttala mig förän jag varit där och åkt med dig men jag tvivar lite på dess potential.

ps. sist jag va i alperna så var det i Avoriaz och det kan liknas med lindvallen i jämförelse med Jackson Hole. Flackare berg får man faan leta efter och deras Le Mur (väggen) eller va faan den 'jättelånga, branta' puckelpisten kallas var ett skämt. ds.

Oops, sorry gick lite off-topic där.
Dubbelt så mycket fallhöjd eller mer brukar betyda bättre berg.

Advokat Schweiz
hehehehehe så sant så.. Sjukt OT.

Men som sagt jag vet att det var ett gäng folk som blev stämda i Engelberg för att de hade dragit i gång en lavin.

//H

Advokat Schweiz
Hasse jag har hört att bergen skall vara jävligt små och mesiga i Engelberg! Förstår att du inte varit i chamonix, det är mycket coolare där!

Frankrike > Schweiz

Advokat Schweiz
och ni borde alla bli varnade era jävla ot-offer. ring svenska abasaden eller något i schweiz. dom borde ha svar på frågan

Advokat Schweiz
han frågar efter advokater och ni börjar prata om hur stora begen är mm.

Advokat Schweiz
akel-spektakel sa:
han frågar efter advokater och ni börjar prata om hur stora begen är mm.
ja visst är det pinsamt, speciellt hasse som ska föreställa en moderator! ta bort hans privelegium att vara moderator.

jag utnämner min homie jeppenator till det då hans går bort som det.

Advokat Schweiz
OK, var på frågan!
Du kan alltid ta kontakt med Advokatfirman Per Edholm. Han håller hus i Lausanne och är ansvarig advokat för allt som händer svenskar i Schweiz (vet inte om det är hela Schweiz eller bara delar).
Du når honom på +41(0)21-2130330 eller på e-post ape@fastnet.ch. Han är en väldigt bra kille att ha att göra med.
Var hände lavinen?
Lycka till!

Tillbaka
Topp