After-ski musik

Aziox

Ny medlem
After-ski musik
Hej hopp alla, precis kommit hem från saalbach-hinterglemm idag :D helt underbart!
Men nu till frågan jag vill ställa, på afterski och allmänt österrikiska disko spelas mycket tysk musik som jag kan sjunga med till men vet dock inte vad artisterna/låtarna heter så skulle vilja att någon snäll själ som har koll på detta skrev ner några artister/låtar så man kan värma upp lite hemma inför nästa resa :D

Tack!

After-ski musik
tjena. jag va i saalbach på sportlovet förra säsongen, vilket galet ställe.. om du va på hinterhag alm så hörde du till 99% säkerhet dessa låtar:

Piraten-Mohre - 20 Centimeter

Apres ski hut - Hey, wir wollen die Eisbaren sehen

Après-Skihut - De Pizzahut..

After-ski musik
som den österrikiska/tyska musiknörd man är så finns alla dessa godingar samlade på olika cd skivor som går under namnen Aprés Ski hits 1997, Aprés Ski Hits 1998. unt so weiter. Dessa går väl att ladda ner antar jag. vet att amazon.com säljer några och där är låtlisterna så det är bara till att testlyssna på hemsidan och ladda ner de du känner igen. så är det.

Salenko, håller med dig. Hinterhag är galet bra. när de kör igång pizzahut låten där blir man näst intill knäsvag :) speciellt med den tillhörande fina koreografin av en pizzahut, ett mcdonalds tecken och ett kentucky fried chicken move haha

ses i dimman i år igen.

After-ski musik
Efter att ha sökt runt i forumet efter Österrikisk afterski-musik så fann jag det väldigt tunnsått. (Måhända att jag inte läste alla trådar till punkt och pricka)
Men möjligtvis kanske dags att damma av den här tråden en aning, med lite nya influenser från hütterna nere i Österrike.
Mina två bidrag efter att ha vart nere i Obergurgl förra veckan och sett stämningen på plats när dessa två låtar spelades var awesome! Ge båda låtarna ett par gånger och jag kan lova att ni går och nynnar på dem nästa gång vid grönsaksdisken på Ica :)

Helene Fischer - Atemlos durch die Nacht
Donikkl - So a schöner Tag (Fliegerlied)

Tillbaka
Topp