Kan ju bara tala för mig själv och skidorter generellt. Eftersom jag så gott som alltid åker själv eller med fåtalet likasinnade vuxna så .......
Viktigt:
Att boendet är fräscht och bekvämt. Det behöver inte vara jättestort och lyxigt, lyxiga hushållsmaskiner, materialval etc. Jag vill ha ett "riktigt" kök kaffebryggare, tvättmaskin, möjlighet att torka kläder etc. En grej som jag ofta saknar är en bra arbetsplats/skrivbord i dom fall man behöver arbeta lite också. I bästa fall får man en liten grund dålig ursäkt till "skrivbord" i form av något rangligt skit där laptopen och inte så mycket mer får plats. En vettig arbetsplats ska vara MINST 60 cm djup. Och en vettig stol till den. Behövs ingen speciell kontorsstol men något med lite rakare rygg än en pösig konferensstol/fåtölj. Närhet till en vettig livsmedelsaffär. Bra wifi.
Oviktigt:
Utsikt. Så länge boendet är ljust och fräscht och inte i någon mörk murrig källare så klarar jag mig bra med den utsikten jag får i backarna på dagen. Kultur, restauranger, barnklubbar etc. är oviktigt för mig.