åka en månad till alperna i februari

Oscarmorild

Ny medlem
åka en månad till alperna i februari
Hej
Mitt namn är Oscar och jag är en kille på 21 år som är sugen på att åka skidor hela februari och siktar på alperna. Problemet är att jag inte har någon att åka med.
Min plan är att sticka någon gång i början av februari och köra en månad från det. Är lite sugen på Engelberg men är egentligen bra sugen på att vara i alperna och om det finns någon/några andra i samma sitts som vill åka till något annat ställe så är jag idel öra.

Jag åker ner för att åka så mycket skidor som möjligt och bemästrar off-pist, pist och park. Jag har de senaste åren haft lite över två veckor åkning per år och ser mig som åkare strax över medel.
Jag söker Dig/Er som vill åka ner med mig i en månad och vill ha en resekamrat eller om det möjligen finns någon säsongare som har lite plats över och vill få hjälp med hyran i en månad (kan iof tänka mig att det inte är så populärt bland uthyrarna, så något sådant kanske inte fungerar?)

Jag skulle beskriva mig själv som lätt att umgås med, positiv och en sådan som tar ansvar (typ diskar och städar efter mig)

Skulle även vara tacksam om det finns någon där ute med erfarenhet av att åka just en månad, som kan ge lite tips på hur man fixar billigt boende. Får känslan av att hotell är ganska dyrt men att lägenheter hyrs ut säsongsvis. Hur hittar men billigt boende för en månad?
Jag undra också ungefär hur mycket man bör (i runda slängar) budgetera för, för att åka en månad?

Svara gärna här eller på tsoscarm@hotmail.com
Mvh Oscar

Tillbaka
Topp