Åka med gipsad handled?

aron_m

Medlem
Åka med gipsad handled?
Tjena!
Åkte bräda i veckan och kraschade av en box och bröt båtbenet ( i handen). Tänker inte ge upp för det så nu undrar jag om nån här har åkt bräda med gipsad handled? kan tänka mig att det inte är så svårt.. men dela gärna med er av egna erfarenheter!

Tack på förhand!

Åka med gipsad handled?
det är ju inte svårt att åka med bruten hand, men om du måste sätta dig ner eller på annat sätt ta emot dig på handleden är det inte lika skoj längre. då kan frakturen bli allvarligare osv pga att armen är mycket ömtåligare nu. så jag tycker du ska ta det lugnt, titta på några sjyssta brädfilmer och vila upp dig :) hur länge måste du gå med gipset?

Åka med gipsad handled?
körde oxå med gips halva förra säsongen för båtbenet, om du inte redan har plast gips(brukar va grönt eller rosa) så säg åt dom att sätta på det då funkar det hur bra som helst, slagtåligt och fukttåligt.

Men jag varnar dig om det skulle hända nåt som i mittfall(inte i samband med snö aktivitet) så får du hur länge som helst, jag gick i 8 månader med gips...

Åka med gipsad handled?
oj.. låter inte så kul.. röntgade den idag och har nu fått svar från läkaren.. det var eventuellt en spricka i båtbenet men den syndes inte på röntgen.. så det var inte så allvarligt som jag fruktat.. men jag ska ända ha gips i 2 vecor. fick dock en rejäl stukning i handleden i samband med kraschen så jag tar det lungt de närmaste dagarna..

Tack för svaren!

Åka med gipsad handled?
jag gjorde det för ca 4 veckor sen..var ju inget problem i själva åkningen o så..men om man vill graba med den handen som är gipsad äre ganska svårt..men jag skulle rekomendera att du tar det lite lugnare än vanligt i backen då den fortfarande är bryten..

Åka med gipsad handled?
När jag va på sjukan när jag bröt handleden hörde jag från läkaren om en kille som bröt tummen. Han gipsade hela handen själv i ett mjölkpaket på nåt jävla vänster. Han ville åka mer. Han bröt armen där gipset tog slut dan efter han gipsade sig själv...

Åka med gipsad handled?
the shrimp: Se till att du får magnet röntgen. För jag fick gå med brutet båtben i ett år bara för att ett sånt brott inte alltid syns på vanlig röntgen, sen blev de operation och gips i 3-4 månader bara för att de missade vi första röntgen... Men jag körde lite bräda med gipset, dock inte att rekomendera för det är sjukt lätt att slå upp det gamla brottet även om det är i gips. Good luck! //JL

Tillbaka
Topp