Åka Skidor - endast för svagsinta?

Lowe71 sa:
Revolutionrock sa:
josh sa:
Jamstaldhet ar ett otyg. Lyckligtvis har det inte fatt speciellt bra faste i Tyskland.
Varför?
Om en kvinna utför ett arbete men tjänar mindre i förhållande till vad en manlig arbetare som utför samma jobb är det rimligt menar du?

Problemet med folk som redan har det "bra"/tillräckligt är att de inte kan sätta sig in i någon annans persons perspektiv, där faller många unga män och medelålders män in, "typ" såna som kör fullgas körning till rödljusen i stan, brukar vara ett kännetecken gärna med en ny v70 eller varför inte en BMW 5serie kombi (säkert firmabil).
Du föddes just när den ironiska generationen hade sin storhetstid, kanske därför det är så svårt för dig att läsa mellan raderna...
Kan vara därför...

god morgon!

ja det ärå mychet intressant å matnyttigt som framkommer här ovan må jag säga. både det ena å det andra finns att utröna, flera tankar väcks ju sannerligen.

att sitta ensam på en bar till att börja med är nog så viktigt, en sak som inte alla har erfarenhet av - tyvärr. i andra kultur/nere på kontinenten är det ju vanligare å jag tycker att det är ett trevligt inslag på stan. det plockar fram intressanta och spontana möten med andra, som också är människor. och till det goda samtalet kan man gärna få spilla upp lite brännvin i ett glas me is, å kanske sticka emellan då å då med några droppar läskeblask å varför inte ett par limeskivor. bara en tanke. mer sådant i vårt kungliga rike tack - på ett mer avslappnat vis. rädslorna försvinner snabbare än man anar, bacon.

åka skidor följer ju tidens tand som jag ser det - på flera sätt. man blir ju bl.a. påpälsad en massa reklam. men så har vi ju haft det länge i vår kultur. men nu e d smaskeli smask gotteli köpeli köpa jämtilainen. tilläggas bör att åka skidor, vad jag förmodar, i huvudsak e stationerade i åre. å åre e ju som vi alla vet i det stora hela en stor skitnödig gegga (socialt). därför verkar det konstigt om inte redaktionen på åka skidor även de insupit å sakteligen dekat ner sig i det samtida åre (i våra hjärtan). ett sidospår som kan vara starkare i sammanhanget än vad man tror. ryggdunk.

efter 3 vintar i åre, med div. utgång på taverna/ala discotequa, så fick jag på pränt att tjejer/kvinnor e lika (om inte värre) sluskiga/burdusa/lösaktiga som pojkar och män, långt ifrån alla - dock, kan vara när den andan faller på. det motsatta könet sköter i regel den biten lite snyggare än vad vi pojkar gör. man hyschar, viskar å vill socialt ofta ge sken om att allt är frid och fröjd. det har ju med traditioner och de historiska vingslagen att göra. jag hoppas att hanne kjöller delvis gör en höna av en fjäder. frågan är komplex. kvinnor och män behöver mötas mer på mitten (och det gör vi ju oxå, jag skriver detta och du läser detta - vi finns tack vare div. samkväm). män behöver lära sig att tala mer om känslor och jobbiga saker ihop, och kvinnor ska ta mer plats som människor och icke kuva ner sig på något sätt - säga ifrån. den grabbighet som det talas om, den finns här å där. och på samma sätt finns en motsvarande tjejighet - ofta bakom lyckta dörrar. men på åres dansgolv var de ej hemliga. där skall direktörs-döttrars (enligt tradition), och även av tiden bortskämda arbetarklass-flickors, köttsliga lustar förevigas i den svarta vinternatten - officiellt. i bakgrunden hörs nån satans musik å dunka dunka från brothas over there. usch. ja det är icke lätt att vara människa å beskåda eländet i dom lägena. därför flyr man fältet, heading south. till de artiga, frodiga å spontant levnadsglada alptösera. rulla in en boll å låt den rulla vettja.

kontentan av allt det som jag har sagt nu, och det som sagts tidigare i den här tråden är, om jag får bocka å citera (med reservation för en ev. felstavning) vår ständiga nationalklenod herr stenmark: "he bar å åk". auf wiederhören!

Senast ändrad:
Givetvis bör man enligt medias tokstollar kvotera in bilder på folk från en numera aldrig sinande kö av offerkoftor från diverse grupper, länder, religioner och tredje könet hen diagnostiserade med diverse bokstavskombinationer.

För mig får de gärna hålla på bara de betalar kalaset själva, inget under att kvällspressen sparkar folk i parti och minut i takt med att upplagesiffrorna sjunker. Bekymret jag har är att enda rollen för "vita medelålders män" är att skattevägen vara de som till största delen finansierar eländet. Varför ställer vi upp på det, idioti!

Åka skidor har väl upptäckt att de som köper tidningen vill kunna identifiera sig med det som porträtteras i densamma. Det finns tillräckligt med politiskt fostrande skitskriverier i andra blaskor.

Lowe71 sa:
Anzom sa:
Jag kan garantera dig att intresset för damallsvenskan inte beror på någon form av inkvotering av PL. Det beror på att man vill se en så bra fotboll som möjligt! Det finns en anledning till att Svenska kanaler inte väljer att sända Portugisiska ligan, intresset ligger i att se en så bra fotboll som möjligt. Och den finns i England.

Anledningen till att du sitter och tror att det är en inkvotering av PL är för att merparten av feministerna aldrig har sett en fotbollsmatch. Hade dem gjort det, hade de också förstått att Sunnanå mot Jitex är ingen toppmatch, och anledningen till att det heter DAMfotboll och inte fotboll hade blivit klarare.

Den bästa skidåkningen utövas också av män. Visst är det kul någongång ibland att få se ett klipp på tjejer i en bra film, men merparten av tiden väljer jag herrarnas skidåkning. För att det händer något, sporten lyfts till en annan nivå!
På vilket sätt höjs skidåkningen till en ny nivå på bilderna i Åka Skidor? Om man ser på omslagen är det 90% närbilder på puderåkning. Vad hade skillnaden varit om åkaren varit kvinna?
Åka Skidors redaktör har varit med på omslaget och jag tror knappast han åker hårdare och tuffare än dom bästa kvinnliga friåkarna...
Ganska många av dessa närbilder på puderåkning (signerat Scott Markewitz) är dock på kvinnliga åkare. Sen att alla bilder ser exakt likadana ut är en annan sak...

Utter sa:
Sen att alla bilder ser exakt likadana ut är en annan sak...
Ja och det har bilderna gemensamt med allt annat material i tidningen. För fem år sedan testade jag mitt då nyläkta brutna ben i Åre inför en resa till Alaska. När jag packade hittade jag två gamla nummer av ÅS från mitten på 80-talet som jag tog med och dumpade i baren på Parkvillan. Det tog en bra stund för de som läste tidningarna att inse att den var 20 år gammal, trots att kläderna var helt galna och framsidan på ena tidningen var en snowboardåkare på en spetsig fishtailbräda som gjorde någon konstig backside air eller vad det heter.

Kan inte någon från ÅS kommentera den här tråden. Varför är innehåller så enfaldigt och repetitivt? Fokusgrupper?

la_grave: Du borde ju känna folk på tidningen så det är bara skriva till han som du borde känna och fråga? Eller du kanske inte har varit i La Grave samtidigt som han? :D::D::D:D

Senast ändrad:
Hoppas Hanne Kjöller läste årets sommarnummer av Åka Skidor. På näst sista sidan finns en fantastisk bild där tre nakna damer sitter på en skoter med bildtexten: "man skulle ha varit en skoter". Försöker dom locka Ulf Brunnberg att läsa tidningen?

Bingo Rimer skulle nog kunna hugga av sig armen för att få ha tagit den bilden.
Bilden hade passat perfekt i Slitz eller Moore men känns lite sliskig när man vet att Åka Skidors läsarkrets i huvudsak består av familjefäder i 40-50 års åldern.

Anja Pärson är också porträtterad i samma nummer men henne har man tryckt på en pälsmössa för att skyla så mycket som möjligt... :D

Senast ändrad:
Vem läser skidtidningar? Och varför? Någon i den här tråden som läser mycket skidtidningar som kan förklara?

la_grave sa:
Vem läser skidtidningar? Och varför? Någon i den här tråden som läser mycket skidtidningar som kan förklara?
Varför läser och skriver folk på freeride?! För att få information och inspiration om skidåkning. Artiklarna håller fortfarande mil högre klass än på freeride.

Man måste hålla med om att livet ibland är repetativt. Fram emot slutet på september börjar man hitta tillbaka till freeride.se. Man börjar kolla nya skidfilmer, planera nya resor och köpa nya skidor. Som om man kört slut på de gamla :) Detta känner nog de flesta igen sig i detta.

Ytterligare en grej som de flesta kommer känna igen sig i och inte kommer vara lika stolta över är det faktum att man årligen även fast man vet att man inte borde går in i la_graves hata ÅS trådar. Man vet att det är dumt och man vet vad man kommer hitta där men lik förbannat sitter man där och läser la_graves och Lowes mindre genomtänkta frågeställningar och uttalanden. Känner ni inte igen dessa trådar är det som att jämföra lite med alla 41 241 Scream filmerna som gjorts. Man har sett ettan och den var ganska dålig. Uppföljarna är identiska och blir sämre och sämre men ändå ser man dem. Den sjukt snygga tjejen som går in i duschen själv i en en mörklagd simhall efter stängningsdags dör även i denna film.

La_grave försöker samma sak här. Starta en hata ÅS tråd till men försöker ge den en liten twist. Det ser ut som om den ska handla om kvinnors särbehandling i den alpina världen men ändå slutar det i samma gamla skåp mat.

Jag måste säga. Jag är sjukt nyfiken vem på ÅS som sket i din gröt den morgonen för 20 år sedan att du orkar dra igenom detta år efter år. Plus dock för att du försöker ge tråden ett ansiktslyft från time to time även fast det är lite väl genomskinligt.

Att klaga på ÅS är ju inte som att sparka in en öppen dörr, snarare som att försöka göra det på en dörr i ett hus som redan brunnit ner...

Gazza1 sa:
Man måste hålla med om att livet ibland är repetativt. Fram emot slutet på september börjar man hitta tillbaka till freeride.se. Man börjar kolla nya skidfilmer, planera nya resor och köpa nya skidor. Som om man kört slut på de gamla :) Detta känner nog de flesta igen sig i detta.

Ytterligare en grej som de flesta kommer känna igen sig i och inte kommer vara lika stolta över är det faktum att man årligen även fast man vet att man inte borde går in i la_graves hata ÅS trådar. Man vet att det är dumt och man vet vad man kommer hitta där men lik förbannat sitter man där och läser la_graves och Lowes mindre genomtänkta frågeställningar och uttalanden. Känner ni inte igen dessa trådar är det som att jämföra lite med alla 41 241 Scream filmerna som gjorts. Man har sett ettan och den var ganska dålig. Uppföljarna är identiska och blir sämre och sämre men ändå ser man dem. Den sjukt snygga tjejen som går in i duschen själv i en en mörklagd simhall efter stängningsdags dör även i denna film.

La_grave försöker samma sak här. Starta en hata ÅS tråd till men försöker ge den en liten twist. Det ser ut som om den ska handla om kvinnors särbehandling i den alpina världen men ändå slutar det i samma gamla skåp mat.

Jag måste säga. Jag är sjukt nyfiken vem på ÅS som sket i din gröt den morgonen för 20 år sedan att du orkar dra igenom detta år efter år. Plus dock för att du försöker ge tråden ett ansiktslyft från time to time även fast det är lite väl genomskinligt.
Måste säga att vi hade sjukt tur just i år att sveriges största tidning går in och stödjer vår envisa hata Åka Skidor-kampanj. Men du kan vara lugn, den här tråden dör strax av och sen kan du fortsätta diskutera vilka skidor du ska införskaffa till alpresan!

Senast ändrad:
Gazza1 sa:

Jag blev faktiskt lite nyfiken på dina påståenden men en snabb sökning gav inte vid hand att jag startat någon annan tråd om Åka Skidor. Vad baserar du ditt utfall på?

la_grave sa:
Det är ju uppenbart sådana som jag ... medelålders man, god inkomst, familj, kombibil(ar), villa, heltidsarbete etc. Dvs en riktig Svensson.

Svagsint, bara förnamnet ... Vad är det egentligen för fel på mig som kan sitta och drägla över ÅS skidtester om och om igen trots att de kunde vara mer fylligare och mer välskrivna. Hur kommer det sig att jag drömmer mig bort i skidreportagen trots den låga journalistiska kvalitén vilket gör att mycket skulle kunna vara direkt hämtat ur en reklambroschyr. Så säg, vad är det egentligen för fel på mig?

/MM

PS! Jag har SKI Magazines, Buyers Guide, på Ipaden. Ungefär samma nivå som ÅS ... och lika välläst! DS

Senast ändrad:
Mountain_Man sa:
Det är ju uppenbart sådana som jag ... medelålders man, god inkomst, familj, kombibil(ar), villa, heltidsarbete etc. Dvs en riktig Svensson.

Svagsint, bara förnamnet ... Vad är det egentligen för fel på mig som kan sitta och drägla över ÅS skidtester om och om igen trots att de kunde vara mer fylligare och mer välskrivna. Hur kommer det sig att jag drömmer mig bort i skidreportagen trots den låga journalistiska kvalitén vilket gör att mycket skulle kunna vara direkt hämtat ur en reklambroschyr. Så säg, vad är det egentligen för fel på mig?

/MM

PS! Jag har SKI Magazines, Buyers Guide, på Ipaden. Ungefär samma nivå som ÅS ... och lika välläst! DS
Varför inte göra något istället för att bara läsa om det? Här kunde jag sagt något om porr men jag avstår.

Jag börjar också närma mig medelåldern och just därför har min smak för vad jag läser avancerat från sådant som cirkulerade på luckan. Får jag föreslå att du lägger lite tid på en lämplig essä i Axess istället för ÅS någon gång? Du kommer utvecklas som människa. Dessutom har de den goda smaken att inte välja bilder på ett sätt som gör att de riskerar kritik från Hanne Kjöller.

Typ, säga upp mig från jobbet och säga hej då till fru och barn och hyra in mig i en sliten lägenhet i La Grave de närmaste 8 månaderna ...?

Faktum är att jag är ganska nöjd med mitt skidåkarliv, 30-40 dagar på berget varje vinter är vad mina slitna knän och höfter pallar med. Visst skulle jag gärna byta någon vecka i Sälen mot ytterligare en vecka i Alperna, men snö är snö och upplevelsen är trots allt inte i direkt proportion till fallhöjden. Näe ... det finns andra värden i livet än bara skidåkning.

Nu har jag iofs. aldrig läst Axess men vad är det som får dig att tro att jag läser skidtidningar istället för att köra skidor och att en läsare av skidtidningar inte har några mer "finkulturella" intressen? Jag läser ju M3 oxå ... :-D

/MM

la_grave sa:
Jag läser Åka Skidor! (Och en del andra tidningar)
Jag tycker det är skönt att ha något skidrelaterat att bläddra i. Ibland står där något kul, då läser jag det. Ibland finns där inte så mycket som just jag tyckte var kul, då skiter jag bara i att läsa de delarna helt enkelt.
Jag är nöjd med det och betalar glatt min prenumeration varje år.

Undrar för övrigt om inte skidåkningen är en av de mest jämställda sporterna? (Åtminstonde i Skandinavien) Kollar man på sporten på TV handlar det främst om män, och efter en snabb titt denna morgon på Hanne Kjöllers hemmabana: DN, och deras sportsida, kan jag snabbt konstatera att det bara handlar om män, medan det i Åka Skidor dyker upp kvinnor lite överallt hela tiden.

nya tankar från den limegröna fronten:
en go bekant, å tillika skidentusiast, i pensionsåldern som fortfarande ligger å kör skiten ur de flesta (det är många här på freeride som är någon/känner någon som åker skiten ur alla andra - man kanske skulle starta en tråd där man sammanfogar dessa potentater för ett amatör-race ala derby de la meije!!) på stört/superg-lagg i lååångsväng har ett väldigt passande `smeknamn på ÅS: skidåkarens kalle anka..

för egen del har jag icke mycket för ÅS idag, men det handlar nog lite om var man e i livet å vilka erfarenheter/kunskaper man har eller fått. när jag var barn/tonåring körde jag max 2 veckor i sälen varje vinter. alltså inget tal om portnötning lr dylikt - var alltså ganska långt ifrån `skidsvängen, åkte för att det var skoj. men under den tiden bläddra man ett å annat i ÅS skrifter så fradgan rann å vinbaguetten stilla blodfylldes (nu snackar vi medium/rare). drömmarna om alperna startade, å kask-herrarna känner jag nästan en obesvarad broders-kärlek till idag - mycket tack vare ÅS.

ursäkta de uppriktiga tankegångarna som förts tidigare i tråden, men jag tror att detta kan vara ett gott substitut i frågan ÅS (å kanske stilla grubblerierna för en stund):

indian, pjäxx + goa spett

Senast ändrad:
Sick_Pete sa:
Om du byter ut han mot hen så kanske det blir lättare att förstå frågan för la_grave?
För första gången i hela tråden känner jag att jag måste komma med en protest. För fasen, Pete, det där var ett slag under bältet.

Senast ändrad:
68b3936452d1bfbab68d899ad19d956635c9cf13

Ping! Hanne! Kanske inte så avklätt, men nog är det en fin studiobild med sängkammarblick som väl matchar de på landslagstjejerna! ;-)

Senast ändrad:
Glisseur sa:
Sick_Pete sa:
Om du byter ut han mot hen så kanske det blir lättare att förstå frågan för la_grave?
För första gången i hela tråden känner jag att jag måste komma med en protest. För fasen, Pete, det där var ett slag under bältet.
Tob...jag menar Glisseur, det torde inte vara helt okänt för många på detta forum att du tillbringat många dagar, men även nätter, i La Grave. I ett desperat försök att försöka neutralisera debatten och inte få dig utpekad använde jag mig av ordet hen. Hasse kan ju faktiskt ha menat någon annan på redaktionen. Jag beklagar djupt om detta uppfattades på fel sätt.
Men frågan är om inte Hanne har en poäng trots allt? En snabb kontroll av namnen på Åka Skidors redaktion visar ju faktiskt att könsmaktordningen verkar vara rejält cementerad där.

Mountain_Man sa:
http://bilder.egmont.se/cache/68/68b3/68b3936452d1bfbab68d899ad19d956635c9cf13

Ping! Hanne! Kanske inte så avklätt, men nog är det en fin studiobild med sängkammarblick som väl matchar de på landslagstjejerna! ;-)
Ja vad tycker Hanne, har hon någon freerideprofil här måntro?

Om jag skulle se det där omslaget finnas på Pressbyrån, den plats som jag oftast inhandlar ÅS i samband med en längre tågresa så skulle jag definitivt välja att börja bläddra i den. Och anledningen till den handlingen är på grund av rubriken: TOPPTURER i ROMSDALEN eftersom att jag känner mig träffad kring det ämnet o saknar dess fjällvyer. Så La Graves påstående att tidningen är för svagsinta drömmare så haha stämmer det ju perfekt angående mitt sätt att lockas att vilja bläddra där i.

För de gånger jag väljer att köpa Åka skidor så är det för att jag vill titta på fjällbilder sen om det är någon påklädd man eller avklädd dam spelar ingen roll det är ju ändå fjället som jag lägger mitt fokus på, allt annat hamnar i periferin.

Sen om jag skulle finna intresse för artikeln i tidningen och välja att köpa tidningen så skulle jag under hela tågresan sitta och fundera på varför Jon har skjorta under skidjackan och inte ett underställ. Bara att vilja framställa en skidåkare i dess hjälm o googles men samtidigt låta honom ha stadskläder på sig ja det är ju kontrastrikt. Sen det där med att Maria Ph var lättklädd o sen hade googles tror jag har o göra att tidningen vill skapa känsla av kontraster mellan avklätt och det varma rummet och den påklädda kylda utomhusmiljön. För damerna som e lättklädda i skidtidningar anser jag värmer upp en snöig och kyld tidning. Bara att se alla män påklädda hela tiden gör ju att man själv börja frysa.

Senast ändrad:
Nu när denna tråd har övergått till något helt annat skulle jag vilja fråga ÅS som uppenbarligen läser denna tråd? Köper ni inte bara in de fetaste bilderna till er tidning? Eventuellt reportage och annat? för jag har läst om Verbier, Chamonix och Engelberg vid ett flertal tillfällen eller skriver nia bara om dem och köper lite nya bilder? Eller skriver ni nya reportage till varje ny utgåva?
Sen att folk läser tidningen eller inte är en annan fråga? så länge den kan bidra med att sprida Åre mentalitet vidare till andra orter är väll det bra??

bjerne sa:
Om någon missade debatten Hanne Kjöller VS Patrik Leje i SR i morse: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=78&artikel=5301654
Fan! Där missade Hanne Kjöller en bra chans att riktigt sätta ditt Patriarkatet Leje! Hade hon bara lusläst lite fler Åka Skidor-nummer hade hon lätt kunnat krossa honom med lite statistik. Skulle tippa att det är ca 10% bilder på tjejer och då mest bilder på piståkare (reklam inräknat). Hade hon dessutom tagit upp skoter-nakenbilden från i somras hade han nog fått backa i sin framställning av Åka Skidor som ett feministiskt manifest! Nu var hon mest förbannad och det leder ju sällan nån vart... Uttalandet om att man inte skulle testa tjejskidor var direkt korkat!

bjerne sa:
Om någon missade debatten Hanne Kjöller VS Patrik Leje i SR i morse: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=78&artikel=5301654
Alltså. Om åka skidor gör ett nummer med lättklädda manliga friåkare, iklädda saker som knappt kan kallas kläder och stirrandes in i kameran med öppna munnar och suktande ögon så börjar jag prenumenera.

No homo.

(Seriöst, det skulle vara så hysteriskt kul, stackars Hanne skulle nog åka på hjärnblödning på kuppen.)

I mitt huvud är det en ganska logisk spegling av skidvärlden. Det är förhållandevis få riktigt vassa tjejer som kuskar runt och tävlar alt. hänger med duktiga fotografer och plåtar och försöker få cover shots. Antalet killar är onekligen större! Som Patrik sa i intervjun, när det kommer till kritan är det väldigt svårt att se om det är en kille eller tjej bakom hög krage, hjälm/mössa och goggles och även bakom eventuellt puder. Bilder väljs helt enkelt inte bort för att det är en tjej, bäst bild vinner!

Men nog jävlar hade jag knutit näven och lagt någon kommentar på DN till Hanne om ÅS på något kommande nummer har en förstasida med ngn halvnaken och hårig manlig Årestammis utfläkt på en spark eller kanske på en skoter. Bara för att ni kan, vågar och vill!

Carled sa:
I mitt huvud är det en ganska logisk spegling av skidvärlden. Det är förhållandevis få riktigt vassa tjejer som kuskar runt och tävlar alt. hänger med duktiga fotografer och plåtar och försöker få cover shots. Antalet killar är onekligen större! Som Patrik sa i intervjun, när det kommer till kritan är det väldigt svårt att se om det är en kille eller tjej bakom hög krage, hjälm/mössa och goggles och även bakom eventuellt puder. Bilder väljs helt enkelt inte bort för att det är en tjej, bäst bild vinner!

Men nog jävlar hade jag knutit näven och lagt någon kommentar på DN till Hanne om ÅS på något kommande nummer har en förstasida med ngn halvnaken och hårig manlig Årestammis utfläkt på en spark eller kanske på en skoter. Bara för att ni kan, vågar och vill!
Du missar Hannes kritik. Den handlade inte om numerär (tror inte HK är för kvotering eller positiv särbehandling oavsett sammanhang) utan om hur kvinnor avbildas - som objekt och inte som skidåkare.

Nojlas sa:
Äh ... Brants chefredaktör tar ju bara chansen till marknadsföring av den egna blaskan utan att egentligen tillföra något väsentligt. Hursomhelst är det en intressant debatt och jag gissar på att ÅS har sålt många extra tidningar den senaste veckan på grund av den här uppmärksamheten. Charlotte Wormbs inlägg i denatten är däremot underhållande ... varför är hon så arg?

/MM

Senast ändrad:
Att brant väljer att kommentera det hela är bara ytterst oproffsigt gjort. Företagsetik är inget som gäller längre?

Förövrigt skulle jag vilja byta rubrik på tråden om det är ok?
"Only in Sweden"
Säg något annat land som håller på med detta tramset och som seriöst tror det får oss människor att må bättre. Snarare leder det till en känsla av att inte våga, att inte våga sticka utanför feministreglerna.

Anzom sa:
Att brant väljer att kommentera det hela är bara ytterst oproffsigt gjort. Företagsetik är inget som gäller längre?

"Only in Sweden"
Säg något annat land som håller på med detta tramset och som seriöst tror det får oss människor att må bättre. Snarare leder det till en känsla av att inte våga, att inte våga sticka utanför feministreglerna.
Du menar vad som får oss män att må bättre va? Ja visst är det helt för jävligt att det gått så långt i det här landet att feministerna i media ska börja lägga sig i vem som är med på bild i Åka Skidor? Man blir sugen på att dra på skidresa till Iran i vinter och softa lite i ett land som fortfarande har pli på sina kvinnor! Att Brant anställt en kvinnlig chefredaktör är en skymf mot oss män som älskar att se bilder på manliga freeriders som "chargar" hårt och tufft på stora berg!

Senast ändrad:
Lowe71 sa:
Anzom sa:

"Only in Sweden"
Du menar vad som får oss män att må bättre va? Ja visst är det helt för jävligt att det gått så långt i det här landet att feministerna i media ska börja lägga sig i vem som är med bild i Åka Skidor? Man blir sugen på att dra på skidresa till Iran i vinter och softa lite i ett land som fortfarande har lite pli på sina kvinnor! Att Brant anställt en kvinnlig chefredaktör är en skymf mot oss män som älskar att se bilder på manliga freeriders som "chargar" hårt och tufft på stora berg!
Kunde inte sagt det bättre själv!

Tillbaka
Topp