Åka skidor i Grekland

Bavendal

Medlem
Åka skidor i Grekland
Är det någon som har erfarenhet från skidåkning i Grekland. Har efterforskat en del och det ser intressant ut. Med tanke på att Grekland sitter i skiten nu så borde det vara ganska billigt. Någon som varit där?

Jag skulle gärna vilja säga efter nästa säsong att jag varit skibum i Grekland.

Åka skidor i Grekland
Bavendal sa:
... Med tanke på att Grekland sitter i skiten nu så borde det vara ganska billigt. ...
Njaa, hade de haft en egen valuta hade det troligtvis varit billigare där, men då de har euron är priset troligtvis som innan... (Och nu är euron dyrare än på väldigt länge)
Fast det är kanske bra priser i Grekland i alla fall?

Åka skidor i Grekland
Euron är väl billigare än nånsin nu under nio spänn men däremot tror jag inte det är speciellt billigt i Grekland.

Åka skidor i Grekland
MrHotDog sa:
Euron är väl billigare än nånsin nu under nio spänn men däremot tror jag inte det är speciellt billigt i Grekland.
Väldigt länge var kanske att ta i ja... men nästan dyrast för i år!
Dock fortfarande relativt billig historiskt sett...
Men som sagt, deras ekonomiska kris gör det teoretiskt sett inte direkt billigare där p.g.a. valutakursen. Om de går ur EMU däremot lär det bli billigt! - Så TS får väl hoppas på det då ;)

Åka skidor i Grekland
Men som sagt, det kanske är billigare i Grekland ändå. Köerna på morgonen efter ett snöfall kanske inte är särskilt långa heller. Borde kunna dumpa mycket där med tanke på att medelhavet är alldeles nedanför.

Åka skidor i Grekland
Jag såg en free radical film där de bl.a. åkte i Grekland. Såg fint ut! :)

Åka skidor i Grekland
Grekland är billigt sett med svenska ögon. Visst, en euro är en euro är en euro, men valutakursen är inte speciellt intressant utan man får se till det generella kostnadsläget i landet. Inte tror ni väl att en öl på afterskin kostar lika mycket i Grekland som i Österrike för att den betalas med samma valuta?

Åka skidor i Grekland
Fallhöjden... Om man ska vara så kräsen, vilket jag tycker man ska vara när det är såpass kala fjäll. Hittar inget
fjäll med högre än 700m i fallhöjd, har dock inte kollat så noga men då låg även de flesta på under 500m.

Såg också i Free Radicals filmen att dom var i Grekland och det såg underbart ut. Men det låg nog en anledning bakom att det endast var två små klipp därifrån...

Åka skidor i Grekland
Jag har varit och skidat i Grekland ett par ganger,, jäkligt bra skidakning faktiskt, orört puder flera veckor efter en dump, men prisläget? finns nog inget annat land där skildnaden är sa stor mellan skidorterna och övriga landet,, en kopp kaffe kostade för 2 säsonger sedan 5euro i Parnassos, en stor öl fick vi ge 9euro för,, i min värld inte billigt, kan rekomendera skidakning i Vasilitsa,, kanon ställe,, och lite billigare än Parnassos,,

Tillbaka
Topp