Åka skidor med bryten tå?

whitiboy

Ny medlem
Tjenare!

Nu är det såhär att någon tog fel på min tå och en fotboll när vi värmde upp på min träning och sparka den så att den gick av... Är det någon som har åkt skidor med bruten tå och vet om det går bra?(det är typ näst minsta tån) Jag misstänker att det går väldigt bra men tänkte att någon kan upplysa mig med sin vishet innan jag testar!

mvh Rickard

Har åkt skidor med bruten lilltå (blöt tillställning + halt plastgolv + dörrkarm = ajaj). Visserligen kanske jag är hårdare än många här, men jag hade inga problem alls. Smärtar till lite när du ska ut och in foten ur pjäxan bara.

hoppas du inte har för stora pjäxor... för en toebang skulle nog inte vara så skönt.

misstänkte det... misstänker dessutom att jag kommer behöva använda våld för att få i foten i pjäxan med tanke på att jag nog har byt sko storlek... Men nu vet jag att det går att åka när foten väl är i, så får våld lösa mitt problem!

tack för hjälpen

Heinz_p sa:
Har åkt skidor med bruten lilltå (blöt tillställning + halt plastgolv + dörrkarm = ajaj). Visserligen kanske jag är hårdare än många här, men jag hade inga problem alls. Smärtar till lite när du ska ut och in foten ur pjäxan bara.
Word! ;D

Det går men inget jag rekommenderar, åkte själv en vecka på bruten lilltå. Sällan har jag svurit så mycket...

Senast ändrad:
Åkte på morgonen en söndag, bröt den lördag kväll. Gick till läkaren och fick reda på att den var bruten på onsdagen.

ta på dig pjäxan och testa !
så kan du små sparka mot en vägg. (för att förbereda dig på toebang) eller jätte hårt om du bara gillar smärta C:

Närå. Det är väll ingen fara.........Om man är Chuck Norris!!

Zakke sa:
ta på dig pjäxan och testa !
så kan du små sparka mot en vägg. (för att förbereda dig på toebang) eller jätte hårt om du bara gillar smärta C:
Tån höll! Men inte väggen, så nu får jag leva med ett hål i väggen. Men jag tycker det är vackert:)

Senast ändrad:
Så länge det inte är svullet och du kan få i foten lär det väl funka.
Gör det ont bör du väl vänta med att åka ett tag...

Annars kan jag tänka att det inte kan hända tån så mycket - den ligger ju oftast ganska skyddat i pjäxan. (jibbing och hopp och allmän bakviktsåkning hade jag aktat mig för kanske)

Slet själv nyss av stortånageln då en fåtölj kom farandes (!) i bummarlyan för nån vecka sedan. var svullen som attan i flera dagar och kunde inte åka, men så fort svullanden lade sig och man (med lite vilja) kunde baxa ner foten i pjäxan så gick det att åka igen.

Brosk bildades jäkligt fort på "sjätte tån" när jag åkte med bruten. Något att tänka på...

Tillbaka
Topp