Åkbart i Göteborg?

• Trådstartare Trådstartare J-P
  • Start datum Start datum

J-P

Medlem
Åkbart i Göteborg?
Nu när det ligger massa puder överallt blir man sådär äckligt skidsugen. Finns det nåt åkbart? Som GBGare så är man givetvis allt annat än kräsen, har ni några tips? 5 svängar, ett drop vadsomhelst duger känns det som :)
Såg 4 skidåkare vid korsvägen som var ute och spexade i kostym och åkte branterna väster om hållplatserna (2-3 svängar). Såg även massor med brädspår från Skansberget!

Mina otestade tips:
* Rymdtorgets hållplats, en bredare stig som går från nära hissens topp ner mot hållplatsen, brant och ovanligt bra fallhöjd!
* Skansberget, Göteborgs svar på La Grave, har en del intressanta ytor
* Murdropp och stor yta vid Viktor Rydbergsgatan
* Skulle förbi slottsskogen idag o kolla men orkade, nån som har koll där?

Fyll på! Ska komma mer snö i veckan så nästa helg drar vi ut o stadsjibbar / fulåker!

/JP

Åkbart i Göteborg?
Skansberget:
4277736404.jpg

/GP.se

Åkbart i Göteborg?
Dra ut i skogen utanför staden till nått relativt högt berg, hade samma sug och gick bara till ett berg nära mitt hus och hittade sjukt bra åkning! Checka mitt album så finns lite utav det. Bor dock på värmdö utanför stockholm men det borde var ungefär samma sak i gbg.

Åkbart i Göteborg?
bor i masthugget/linné. Om du är ute efter rails osv är detta the place to be. Söker du puder kan jag rekomendera bragebacken (slottskogen)

Tillbaka
Topp