Åkdersgräns på uteliv i Tignes

KarlEngstrom

Ny medlem
Tja!
Jag och nåra grabbar ska åka ner till Tignes under sportlovsveckan (V.8). Skidåkningen tvivlar jag inte en sekund på men är lite orolig för hur det är de eventuella kvällar då vi vill gå ut o ha lite kul!
Vi är 18 och 17 år och tänkte kolla hur hårda de är på afterski respektive nattklubbar med leg? Alltså om det är något problem att komma in när man är 17 bast eller inte.
Otroligt tacksam för svar!

Hej, när jag jobbade på en restaurang/pub i Val D'isere för många år sedan, detta ska sägas var svenskägt så vi kanske var striktare än fransmännen men då skickade vi ut folk som inte var 18. Vet inte hur det är i Ting men om du ska på "nattklubb" så lär det vara 18 och på mindre ställlen, kanske inte lika viktigt.

Thol sa:
Hej, när jag jobbade på en restaurang/pub i Val D'isere för många år sedan, detta ska sägas var svenskägt så vi kanske var striktare än fransmännen men då skickade vi ut folk som inte var 18. Vet inte hur det är i Ting men om du ska på "nattklubb" så lär det vara 18 och på mindre ställlen, kanske inte lika viktigt.
Alright, Tack så mycket!

Hej!
Jobbar som barchef i Tignes, och du och dina vänner är mer än välkomna att komma in, men man får inte dricka under 18, och om du eller dina vänner bli påträffade med att ge eller köpa alkohol till dina mindreåriga vänner så åker ni alla på dörren.

Du och dina vänner kommer inte vara ensamma med att vara runt 17-18, Så vi kollar ID och är tyvärr inte upp för diskussioner hur vida någon är 18 eller inte.
Bär gärna minst två ID, eller ett ID och ett betalkort med ditt namn på så dom går att länka ihop, för att stärka att du är du.

Ses nästa vecka!

Det de två ovanstående skriver är säkert vissa barers policy och jag förstår att de "måste" säga som de gör men jag har väldigt svårt att tro att det gäller i praktiken.

Jag gör min andra säsong i Franska alperna, närmare bestämt i Chamonix. Har varit i flera orter runt om, bl.a. Tignes. Jag var i franska alperna första gången som 14 åring och redan då försökte jag och polaren testa gränserna med det du beskriver.

Sedan dess har det inte hänt en enda gång att jag har blivit leggad. Nu är jag visserligen 21 år men vare sig jag var 14, 17, 19-21 så har inte en enda bar/nattklubb/afterski frågat om leg. Jag antar att det är för att kulturen är helt annorlunda här i Frankrike.

Hur som haver, ni kommer inte att ha några problem ö.h.t.

Ha det kul! :)

edelovekillerr sa:
Det de två ovanstående skriver är säkert vissa barers policy och jag förstår att de "måste" säga som de gör men jag har väldigt svårt att tro att det gäller i praktiken.

Jag gör min andra säsong i Franska alperna, närmare bestämt i Chamonix. Har varit i flera orter runt om, bl.a. Tignes. Jag var i franska alperna första gången som 14 åring och redan då försökte jag och polaren testa gränserna med det du beskriver.

Sedan dess har det inte hänt en enda gång att jag har blivit leggad. Nu är jag visserligen 21 år men vare sig jag var 14, 17, 19-21 så har inte en enda bar/nattklubb/afterski frågat om leg. Jag antar att det är för att kulturen är helt annorlunda här i Frankrike.

Hur som haver, ni kommer inte att ha några problem ö.h.t.

Ha det kul! :)
Tack som fan!

Tillbaka
Topp