Åkning i Australien

• Trådstartare Trådstartare balten
  • Start datum Start datum
B

balten

Guest
Åkning i Australien
Tja, ska på Working holiday i Australien i höst och tänkte ev röra mig mot deras berg fram mot sommaren, så jag tänkte höra om det är någon här som kan rekomendera något ställe att sässonga på, både ur jobb och åk synpunkt.
MVH Andreas.

Åkning i Australien
Har en kompis i Mt Hotham. Som är där över säsongen. Är ett av dom bättre ställena i Australien. Åkningen ska va helt ok och lätt att få jobb inom turistsvängen och boende. Men just nu är det katastrof dåligt med snö där. Men som jag fattar ska du åka nästa år.
Ha de Anders

Åkning i Australien
Hallå! Åk till Thredbo och sök jobb på resorten, får du jobb där hjälper de dig med boende, ger dig liftkort osv. Skidorten ligger ca. 5 timmar från Sydney och är inte alperna direkt men vi hade sjukt mkt kul där och träffade grymt mkt trevliga människor, samt att det känns ganska exotiskt att se vombats i backen! Du kan kolla in www.thredbo.com.au för mer info. Ett jättebra sätt att lära känna australienare dessutom eftersom det knappt var några backpackers i byn, sen är det bara att åka runt i landet och bo hos alla polare man lärt känna!

Ha det bra!
//Tove

Åkning i Australien
ta' re en funderare på att dra till NZ när du ändå är där nere...

åkningen i aussie är sjukt dyr för vad man får har jag hört.

biljett till NZ kostar ca 2000sek med lite tur från sydney eller melbourne. sen måste du antagligen casha runt 1000 till för visum där.

greets
/e

Åkning i Australien
Ok tack för hjälpen hitils, hoppas det trillar in lite fler tips.
Jag har självklart funderat på NZ men eftersom mit visum räcker ett år i AUS tänkte jag kanske se till å nyttja det, men vi får se vad som händer.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp