Åkning i Riksgränsen

freeride_nu

Aktiv medlem
Åkning i Riksgränsen
Är det någon som har varit i riksgränsen nyligen och kan berätta om hur åkningen är? Jag ska dit snart men är lite osäker eftersom det verkar vara lite ont om snö.

Åkning i Riksgränsen
Har du möjlighet så vänta tills det kommer mer snö! Jag var där i helgen och det var så hårt att man knappt fattar det! Jag brukar gilla när det är hårt i pisten! Men det här var löjligt! De har pistat snön så många gånger att det bara är skit kvar av den.

Man är ju inte i gränsen för piståknings skull men utanför pisten är det väldigt mycket sten, så....

När jag åkte i söndags skulle infödingarna ha mougleparty där man offras skidor och super till, allt för att ära den stora snöguden, så vi får väl se om det kommer någe! ring upp innan du åker.

Men ett besök i gränsen är ju alltid ett besök i gränsen så valet är svårt, det beror lite på hur långt du har upp dig, själv bor jag i lule så det går "ganska" fort.

/lillrocco

Åkning i Riksgränsen
Ja, visst är det dåligt med snö i Gränsen och visst märks det. Själv var jag där vecka 8.

Första dan: lite snö, hårt och stenigt.. fy tänkte jag... men ändå. Man får ju alltid anpassa åkningen efter väderförhållandena. Lössnön som jag hade längtat efter fanns visserligen inte där, men istället fick man hålla till godo med det grymt stora utbudet av hopp, naturliga quaterpipes etc...Så nog blev jag i varje fall en bättre skidåkare i luften under den veckan...

Gränsen är ju alltid Gränsen och nog fick vi en hel del skojig åkning den veckan trots snöbristen..

sensmoral: Den som söker han finner...

Tillbaka
Topp