Åkning "nära" skåne

Boris-1

Ny medlem
Åkning "nära" skåne
Ska ev flytta mig till skåne, och undrar vart ni skåningar brukar åka?
Och då menar jag inte svenska fjäll utan söderut.
Har fått för mig att det kanske är lättare/mer värt att dra söderut än åka till sur-åre.

Jag vill då veta hur man tar sig dit enklast hur långt det är dit osv, nyttig info mao.

//Boris

Åkning "nära" skåne
sätt dig i bilen, några timmar på autobahn genom tyskland, sen är du i alperna. inte mycket svårare än så.

Åkning "nära" skåne
Vallåsen, Sydalpin/kungsbygget, Vångabacken. Men reser du upp mot småland så får du betydligt bättre åkning i Ulricehamn, Isaberg,mm

Åkning "nära" skåne
förlåt om jag missförstod, men när du skrev söderut så trodde jag du menade ner mot kontinenten, och då ligger ju norra alperna nära till hands.

Åkning "nära" skåne
Precis så menade jag kontinenten. Riktiga berg alltså.
Hur många timmar är "några timmar"?

Jag tog för givet att det inte gick att åka i skåne, har jag fel?(inga pulkbackar nu)

Åkning "nära" skåne
Hemresan StAaA/Sverige iår tog 10,25 timmar. Inklusive Rödby/Puttgarden. Så autobahn är en bra uppfinning. Annars kan man flyga från Kastrup. Det går också rätt bra. Skidorterna skiljer sig inte nämnvärt om man reser från skåne eller resten av Sverige...

Åkning "nära" skåne
underskatta inte kungsbygget på hallandsåsen.... den svarta puckelpisten där går inte av för hackor.....

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp