Åkningen är det som räknas

Patlou

Ny medlem
Hallå allihopa.
Jag vill bara säga det att det viktiga är inte vad man har för prylar, märke pris och så vidare. Det viktiga är vad man stoppar i pjäxorna som man sedan ställer på skidorna. Det coolaste som finns är någon med risiga prylar som kör hårdast. /Patlou S

Helt rätt!

Jag stoppar till exempel alltid i en färsk Lövångerkaka i varje pjäxa när säsongen börjar. De formar sig snabbt efter fötterna och har en otrolig förmåga att suga åt sig fotsvett vilket gör att de behåller mjukheten (bröden alltså) under hela säsongen.

That´s all kids! / MM

Du har så rätt!
En av de bästa skidåkare jag känner är nu 40 år och kör i vansinnigt fula tighta skidbyxor och matchande jacka. Skidorna är nog från sent åttiotal, långt innan carving och blank ovansida. Men rackarns vad killen kan åka. Man måste häpna.
Vad spelar det rätta märket för roll, egentligen? Funktion är ju det viktigaste, om man sedan är stilren också så är det ju kul.
Fortsätt ha det i åtanke, vet jag.

Njut av snön!

Jag vill bara säga att åka med 80-tals skidor, stenmarkbyxor och gammal täckjacka är också en image. Väldigt få människor är så fattiga att de måste åka med den utrustningen.

Tillbaka
Topp