Åkstil?

Åkstil?
Du kan även ta en privatlektion nästa gång du åker.
Våga ta lektioner, även om du tycker du är bra. Andra ser de felen du inte ser.

Åkstil?
det är de som är friheten med skidåkning du kan ha din helt egna stil. Men vill du kopiera någe stil så är den bästa att BARA ÅKA FAKEY

Åkstil?
Klart att man ska ha sin egna stil!

Men jag minns ju när man började åka, då ville man ju mer eller mindre likna sina idoler. Såsmånigom så kommer man ju fram till en åkstil som till viss del liknar idolernas och som är funktionell och framförallt passande för sin kropp.
Således håller jag med föregående talare, hitta din egna stil!

Åkstil?
Rejält med bakvikt och raka ben. Målet är att framänden på skidan aldrig ska nudda marken...

Skämt åtsido. Vill man åka stilrent är det fortfarande tävlingsåkarna man ska försöka imitera, även om man allt oftare ser slappjibberstuket i backen. Rent skär och bra tryck på båda skidorna med lagom låg ställning. Fokus ska ligga på driv, kontroll och effektivitet. Skippa knäkantning och försök använda dig av höftditot istället. Det viktigaste är i mina ögon att man åker efter sin egen förmåga. Det finns inget fulare än när någon okontrollerbart fladdrar ner för en brant.

Åkstil?
Mno: Var fan har du sett mig åka???
citat: Det finns inget fulare än när någon okontrollerbart fladdrar ner för en brant.

Åkstil?
skit i skidorna och åkningen tycker jag, så får du mycket mer tid att arbeta på "stilen"! ett tips:smyg in på något mysigt ställe och ljug istället om hur förbannat skön du är på att åka lagg! hitta någon halvt sovande person vid baren och sen är det bara att sätta igång å snacka med snubben/snubbinannan, så högt att alla på stället inte kan undgå att höra hur oerhört feta trick just du sätter!

Åkstil?
Enligt mig så vinner man i backen om man har brallsen(uttala engelskt) vid anklarna,jackan får inte va mindre än xxl och så ska du ha mycke låtsasguld som tynger ner dig så du står som en sailorboy i hamn!!! hahahaha...peace

Åkstil?
tjena! säger så här att alla har sin egen åkstil :) riktigt coola braller och nitbälte så är det fixat PLUS att du åker med riktigt skär i svängarna...

Åkstil?
Absolut inte smalt mellan skidorna, det är för mycket monoski och det är inte snyggt, kultigt är det kanske men inte snyggt.
Annars, glatt, avslappnat, stort och med skär, det är shysst...

Åkstil?
eller så imiterar man inte någon och försöker hitta en egen stil som man trivs i och inte är nån satans lam liten snowkid...

Åkstil?
Försök att hitta balansen, luta dig inte för mycket bakåt, åk med böjda ben med centrerad vikt. Dra på assnabt nedför en backe och spruta snö på alla ´du hinner, det är åkstil!

Åkstil?
åkstil är mycket viktigt för åskådaren
Försök att hitta balansen efter 6 öl på hummeln, luta dig jävligt mycket bakåt när det blir brant, åk med snygga lår med centrerad blick på damerna. Dra assnabt av ditt penisfodral, åk nedför en backe och spruta på alla ´du känner, det är åkstil det

äh va vet ni om superG?

Åkstil?
Skit i hur du åker, det är ju hela upplevelsen av bergen och snön som spelar roll. Men om du vill åka snyggt så akta dig för att åka med skidorna ihop klistrade och bara vicka på röven, fulare åkstil får man leta efter.

Åkstil?
Jaaaaa... kom på en skön grejj. Vänd på bindningen. eller så kan man klickai pjäxan åt fel håll och åka. =D Näee då. Åk på baara. Kolla på andra.

Åkstil?
Lär dig Grundpositionen och åk utifrån den, hur tråkigt det än låter så ser det helt klart bäst ut och är minst energikrävande och mest kontrollerat. Men huvudsaken är inte hur man ser ut utan att man har kul!

Åkstil?
Några tips inför vintern:
1) Åk fortare!
2) Blunda inte så mycket, bara när du är riktigt rädd!
3) Spruta snö på den snyggaste bruden/största killen i liftkön...
4) Skrik din egen förträfflighet när du själv är i liftkön/liften/baren/sjukstugan...

Då har du en skön stil....

Åkstil?

högt stort och brett det är stil !
åh skit samma gör hur fan du vill... skippa käppåkarnas skitfula fartdräckter bara !
rocko goggles och hanskar och ett nitbällte så är du kung ;)
mp3 spelare som matar "slipknot" / "static x" hjälper ;)

Åkstil?
Alltså.. ta bara ett par riktigt softa låtar i din MD/mp3-spelare.. de är då man känner att åkstilen blir riktigt sjyst/soft :)

Åkstil?
Jag skulle rekommendera att ta en privatlektion i en skidskola, det är väl investerade pengar när läraren kan korrigera och ge tips på övningar som kan vara jättebra för att fortsätta att utvecklas mot en mer personlig stil, som förvisso kommer med åren! Åk, åk åk!

Tillbaka
Topp