aktieHajar! ?

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 65291
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 65291

Guest
aktieHajar! ?
god eftermiddag FR,

jag tänkte bara höra om det finns någe folk här som handlar med aktier och undrar då va ni har för nåt :)

all makt åt tengil...

aktieHajar! ?
alwaysCrash sa:
god eftermiddag FR,

jag tänkte bara höra om det finns någe folk här som handlar med aktier och undrar då va ni har för nåt :)

all makt åt tengil...
grymm tråd undrar lite över detta också

kan tipsa om att skistar e billigare ännånsin och köstar typ 90 spänn nu tror jag det va dom har kostat 170...

vet ej om det är ett tips men :D

men som sagt kom jävligt gärna med tips på bra aktier man kan köpa just nu för att tjäna lite pengar...

aktieHajar! ?
bodenis sa:
alwaysCrash sa:
god eftermiddag FR,

all makt åt tengil...
grymm tråd undrar lite över detta också

kan tipsa om att skistar e billigare ännånsin och köstar typ 90 spänn nu tror jag det va dom har kostat 170...

vet ej om det är ett tips men :D

men som sagt kom jävligt gärna med tips på bra aktier man kan köpa just nu för att tjäna lite pengar...
oh najs, ska titta lite närmare på dom :) är sugen att börja handla lite med aktier..

håller du på ?

och sen undrar jag om nån vet hur det går till om man är under 18 år ? måste man vara medlem i unga aktiesparare då ?

mvh Hampus

aktieHajar! ?
Har svårt att förstå att du handlar med aktier Bodenis så som du uttrycker dig och skriver...

OT: Man skulle ha köpt Bure Equity för ett ungefär 5 år sedan. Det har gått bra för dem tills förrän nu sedan Oktober när de har droppat lite. Men rättså konstant sen 2003 har de gått uppåt :)

Jag funderar på att slå till nu i Januari, tror att det vänder nu! :D

Senast ändrad:
aktieHajar! ?
såg igår på DI-TV att dom rekomenderade att investera i astra zeneca inför året 2008, trots att de har gått konstat utför en längre tid, men då snckar vi ju large Cap vilken kasnke inte är de ultimata att börja med som rookie..

och dedär med skistar, såg att den va nere i 89 kr nu, den har gått utför en längre tid.. men man vet ju aldrig..

aktieHajar! ?
oh najs, ska titta lite närmare på dom :) är sugen att börja handla lite med aktier..

håller du på ?

och sen undrar jag om nån vet hur det går till om man är under 18 år ? måste man vara medlem i unga aktiesparare då ?

mvh Hampus
ne jag håller inte på tyävr seriöst min mamma har några aktier som står skrivna på mig men jag kanske kommer köpa några skistar aktier eller mamma köper åt mig :S men asså jag v3et inte hur det är med 18 års gräns på det dära... jag är också fett sugen att börja handla

dock tror jag att bra aktier att börja med är såna som är stabila som ericsson va och så... dom kostar ju 15kr man kasnke ska köpa sjukt många nu och vänta tills dom går upp... dom borde väl inte gå ner så att man förlorar lika mycket till? men vem vet.. kanske blir så också...

Senast ändrad:
aktieHajar! ?
bodenis sa:

håller du på ?

mvh Hampus
ne jag håller inte på tyävr seriöst min mamma har några aktier som står skrivna på mig men jag kanske kommer köpa några skistar aktier eller mamma köper åt mig :S men asså jag v3et inte hur det är med 18 års gräns på det dära... jag är också fett sugen att börja handla

dock tror jag att bra aktier att börja med är såna som är stabila som ericsson va och så... dom kostar ju 15kr man kasnke ska köpa sjukt många nu och vänta tills dom går upp... dom borde väl inte gå ner så att man förlorar lika mycket till? men vem vet.. kanske blir så också...
JAaa, för all del, satsa på ericsson! ;D
Eller inte, Ericsson har ingen riktig framtid som en stabil aktie med den nuvarande ledningen. Folket har tappat förtroendet för denna ledning tack vara snåla utdelningar och instabil kurs...

aktieHajar! ?
ja exakt^

eh a okej min pappa har lite aktier som står på mig men de är ju inget som jag styr över eller så..

har bla Atlas Copco som har gått gnaska bra 2007 coh gett lite avkastning..

ja de rätta som nybörjare måste ju vara att köpa in sig på några olika större företag som är hyfsat stabila, även om ericsson sjönk me ca 30 % på en dag under senare halvåret av 2007..

aktieHajar! ?
alwaysCrash sa:
ja exakt^

eh a okej min pappa har lite aktier som står på mig men de är ju inget som jag styr över eller så..

har bla Atlas Copco som har gått gnaska bra 2007 coh gett lite avkastning..

ja de rätta som nybörjare måste ju vara att köpa in sig på några olika större företag som är hyfsat stabila, även om ericsson sjönk me ca 30 % på en dag under senare halvåret av 2007..
yes tror att jag ska köpa lite ncc, här står det hur det är med åldergränsen:

http://www.aktieforum.se/index.php?showtopic=348

Senast ändrad:
aktieHajar! ?
jadu, när ikea grundades tyckte min pappa att det var smart att köpa aktier där, så då köpte vi, och just nu är vi miljonärer eftersom dom växte snabbt som ögat! har aktier värda 140 miljoner

aktieHajar! ?
jadu, när ikea grundades tyckte min pappa att det var smart att köpa aktier där, så då köpte vi, och just nu är vi miljonärer eftersom dom växte snabbt som ögat! har aktier värda 140 miljoner

aktieHajar! ?
Jibber_Skiz sa:
vissa har röta i livet

funderar om man ska göra så med clas ohlsson dom precis som ikea då växer sjukt mycket och har nyligen lagts ut på börsen..

aktieHajar! ?
Jibber_Skiz sa:
Faaaaaaan vad coolt hörrö!!!
Din pappa är alltså del av detta?

Gren 1: Den nederländska dubbelstiftelsen Stichting INGKA Foundation äger samtliga aktier i holdingbolaget Ingka Holding B.V. INGKA Holding, som i sin tur äger varuhus i flera olika länder och är den störste franchisetagaren av Ikeakonceptet.

Gren 2: Namn och koncept ägs av företaget Inter Ikea Systems B.V. Detta ägs i sin tur av ett holdingbolag registrerat i Nederländska Antillernai Karibien. Vem som står som ägare till det vet egentligen ingen utomstående med fullständig säkerhet, men det råder ändå inget tvivel om att det är familjen Kamprad själv. Varje år betalar alla Ikeas franchisetagare tre procent av omsättningen i franchisingavgift till Inter Ikea Systems. År 2005 var omsättningen 135 miljarder kronor, vilket alltså gav Inter Ikea Systems ett tillskott på drygt fyra miljarder kronor det året.

Nej precis, Ikea är inte börsnoterade så det går inte. Synd.

aktieHajar! ?
god damn^ assraped..

men jag har en magkänsla som säger att killen var ironisk från början,,

aktieHajar! ?
joo, man sitter ju på en del aktier :D dock är det ju itne läge o handla nu om det var det du tänkte på :) men jagh ar ericsson o taurus, stora enso , ncc(som för övrigt ska göra en fett utdelning som man måste hänga på)
:D

Senast ändrad:
aktieHajar! ?
ErikAndersson sa:
joo, man sitter ju på en del aktier :D dock är det ju itne läge o handla nu om det var det du tänkte på :) men jagh ar ericsson o taurus, stora enso , ncc(som för övrigt ska göra en fett utdelning som man måste hänga på)
:D
Hörde nåt om att utdelningen skulle bli 9 spänn alltså hälften av förra årets utdelning. Vet du när den skulle komma?

Senast ändrad:
aktieHajar! ?
Tjena bossen

Scania Aktien är jävligt het om jag får säga det själv, kommer troligen med en grym rapport i februari !

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp