Aktiv tjej söker jobb i alperna omgående!

Madeleine78

Ny medlem
Hej!

Mitt uppdrag som HR-konsult gick just ut och jag har inget nytt på gång. Samtidigt är jag döless på Stockholm och kan tänka mig spendera resterande tid av vintern i alperna. Någon som har tips på jobb, egentligen vart som helst i närheten av ett liftsystem?

Jag kan ta uppdrag inom tex: reception, resebolag, rekrytering, administration, tillfälliga projekt, evenemang, lift etc.etc.

Har du konkreta tips eller tips på vart jag kan kolla/leta vidare, namn på någon att kontakta eller liknande hör gärna av er! Tacksam för allt.

Tack och ha det så härligt där ute!

Madde

jag är inte albert einstein, men varför ska du till alperna och arbeta? åk bara skidor så mycket du orkar och har råd med. sov resten av tiden och läs en bok, eller vad du nu gillar.sen kommer du tillbaka till stan som en ny människa.

formoinnehall sa:
jag är inte albert einstein, men varför ska du till alperna och arbeta? åk bara skidor så mycket du orkar och har råd med. sov resten av tiden och läs en bok, eller vad du nu gillar.sen kommer du tillbaka till stan som en ny människa.
hon kanske vill ha en inkomst också? under lättar väl lite om hon ska vara där resten av säsongen?

vad spelar dina egna åsikter för roll i en tråd som är skapad i hennes intresse?

Gå in på orternas egna hemsidor, där kan du ofta finna lediga jobb.
En annan väg att gå är att på samma sida istället gå in på företag som finns i byn, och mailbomba dem med ditt CV, för att sedan uppta mailkontakt och telefonkontakt tills du hittar något som passar. Se till att göra detta några månader innan du tänker åka dit, så ska du se att alla bitar faller på plats

BlingPling sa:
En annan väg att gå är att på samma sida istället gå in på företag som finns i byn, och mailbomba dem med ditt CV.
Denna varianten funkar utmärkt i januari. Dà har folk börjat fà sparken och skada sig och flera jobb är lediga men inte utlysta. Jag skickade ut typ 40 CV och hade ett underskrivet kontrakt efter 3 dagar pà ett hotell jag inte sökt till. Cv:n sprider sig sà här àrs om det finns behov nànstans. Jag började jobba efter en vecka.

Tillbaka
Topp