LawndartGustav sa:
https://www.freeride.se/admarket/view.php?member=136650
Jag litar då inte på en person som denna, kan inte relgerna ändras så dessa "lurendrejare försvinner"?
Denna person har ju faktiskt läst in sig och skapat flera annonser för att avleda misstankar känns det som...
Jag håller med, de övriga annonserna är ju som vilka halvrisigt formulerade kidz-annonser som helst och smälter in, men iPhoneannonsen osar katt deluxe...
somebody sa:
En månad + 10-20 inlägg bör väl göra det jobbigt nog för att sålla ett par scammers men inte onödigt drygt.
10-20 inlägg låter bra, går förhoppningsvis på en vecka om det är en aktiv medlem. Om man bara är är och tittar då och då kan en månad vara bättre. I min mening är dålig scam-annonser inte bra för någon. Hellre något färre antal men annonser med högre nivå. Kommer man bara hit för att snabbt sälja något par skidor för, då får man dras med Blocket i en månad... Någon spärr ska det vara för att få annonsera på den bästa marknaden!
Exempel på lösningar som skulle höja nivån:
-
Bildtvång (visst, många googlar fram någon produktbild, men bättre än inget)
-
Kommentarsfunktion på annonsen, bra om man snabbt vill fråga om storlek eller påpeka om ngn glömt storlek/längd vilket tyvärr är vanligt. (option på att dölja den?)
-
Standardiserad mall (likt resten av annonsinfon) där man fyller i det nödvändigaste vad gäller längd, bindning och monteringsinfo (skidor) och storlek och flex för pjäxor. Årsmodell är ju nytt (för i år?) vilket är ett jättestort steg på vägen. Tumme upp för det!