Aktuellt läge! Val d'Isère

Benja_93

Ny medlem
Kommer ned med UCPA vecka 7 för att åka i Alperna för första gången iår. Hur ser snöläget ut efter denna solvecka jag har hört har varit? Hur är läget utanför respektive i pisten? Någon på plats som kan stå till hjälp?

Inte mycket till hjälp, men jag kollade vädret där nyss och enligt klart.se är cirka 15 minus där just nu och vecka 7 kommer bli sisådär med sol. typ 2 dagar sol och sen lite molnigt typ.

Tjena Benja_92!
Är du nere vecka 7 eller åker du då?
OM du varit/är där kanske du kan ge en rapport om hur de ligger till med sön där nere.Det har ju inte snöat på typ 2 veckor:(
Finns de nån puder alls att leka i??
Jag åker ner med UCPA den 17!
tjaaaoo

Mycket snö som sagt, och väldigt kallt senaste tiden.
Grymt system (för er som inte har varit där) men svindyrt. Dyrast i Europa var det någon som sa. Klår t.o.m. Verbier.

Någon som har koll på hur det ser ut där nu? verkar ju va varmt med total avsaknad utav nysnö? drar ner på onsdag.

Kan meddela att vecka 7 var perfekt. Sol svinkallt och 40 cm puder på toppen efter en heldagsdump. Lördagen när vi åkte så blev det varmt o snön smörig. Om värmen hållt i sig är det nog en soppa på lägre höjder, ser på världscupen i Crans-Montana. 8 grader säger dom att dom har...

Kom hem idag därifrån, kan tyvärr meddela att det som du sett varit varmt och slaskigt de senaste dagarna. Senaste nysnön kom i söndags och det var väl kanske 15 cm. Dock finns det på ett fåtal ställen fortfarande fräsch snö men det mesta är uppåkt över hela berget.

Sitter på flygplatsen nu påväg hem från valdisere också, och som jespersundstrom sa, så har det varit väldigt varmt de senaste dagarna. Plusgradersnö igår överallt typ.

Tillbaka
Topp