AKUT hjälp sökes har skruvat sönder tjejens Diamirbindningar

Manne1

Medlem
Vi lyckades skurva sönder tjejens DIamri bindningar idag, åker till Sunnmöre på onsdag moron....

Det va den lilla skurven under bindningen som verkar hålla fast plastmojöngen längs bak. Drog av den befintliga skruven.. Försökte sedan borra ur men lyckades inte riktigt heller.

Så nu sitter en liten "fnutt kvar" funderar på at lite mer offensivt borra ur den och sen dra i en ny.

Provade skruva ur skreven på den andra skidan för att se om det var så att den höll fast plast mojöngen. Fast det verkar som den sittar fast trots att jag dragit ur skruven...

Nån som har några heta tips....

Se bilden, den lilla ringen är skruven vi sabbat och den stora ringen är plastmojängen jag tror den skall fästa

// manne

Tror att plastgrejen har hullingar och att skruven är extra säkerhet, du skulle kunna försöka få ut den ev.borra ut den och dra i en fetare skruv, men den får inte vara så lång att den krockar med längdjusteringsskruven inne i skenan alt. sätta i en popnit. plastgrejen håller fast själva längdjusteringsskruven för pjäxsullängdsjustering

Tack, jag är inne på samma spår... Insåg när jag tittade på skruven att om jag lyckas borra bort den gamla skruven utan att sabba gängorna i hålet så tror jag det va samma storlek på skruven som skruvarna som håller fast en hårddisk :-) Får kolla i garderoben va som finns för gammalt skräp att slakta...

har nu koll tror jag, det finns inga hulingar... Skruven i den blå ringen nyper fast ställskruven och därmed plastmojängen. Men vi hög belastning gissar jag att även den skruv vi knäckte behövs.

Har borrat ur den gamla och nu återstår bara att leta upp en lkadan skruv igen....:P

Tillbaka
Topp