Alberta kanada

FelixSandh

Medlem
Hej allihopa nu är de så här att jag och min flickvän landar i Calgary första feb, vi har inte planerat så värst mycket, tänkte fråga er om tips på vilken skidort som skulle passa oss, tjejen åker inte super myckey skidor o skulle nog vilka ha en lite större skidort med fler aktiviteter runt om, vi har kollat lite på, reavel Stoke, Kicking Horse med fler. Öppen för förslag.! Mvh

7ranan

Ny medlem
Tjena!
Jag skulle kolla in Banff om jag var du, lite större ort som är i anslutning till flera skidsystem. Revelstoke o kicking horse har jag uppfattat som mindre orter där skidåkningen är fokus med bra off pist!

Revy och Kicking är skidåkning och inte så mycket annat, Banff och Whistler ska nog vara roligare utanför skidåkningen.
Banff och övriga Alberta får inte alls lika mycket snö som BC och orterna du nämner, om det är något du bryr sig om kanske :)

olddjara

Medlem
Hakar på tråden - hoppas ok, förlåt för lite broderlig kapning! likt TS så överväger jag sticka med tjejen till calgary, hyra bil o försöka göra 3 orter västerut på 10-12 dagar.

Tänker mig mkt offpist kanske lite turande. Kanske helikoptertur. Funderar på nedan orter.

Shortlist:
Revestoke
Kicking horse
Sunshine
Lake Louise

Frågorna:
1) vilka orter rekommenderas sammanvägt för snömängd, system/offpist och charm.
2) någon ort som är bättre om man vill hinna med en helikoptertur?
3) vi överväger ju åka nu 29/12-10/1 - är det dumt av oss åka så tidigt givet nuläget i snöförhållanden?

Min tjej och jag är rätt dugliga båda två. Vi är inte ute efter flärd och lyx ala whistler utan gärna genuina platser med skön vibe. Skidåkning i centrum.

Riktar mig främst till er som är där i skrivande stund, vågar inte lita på utsagor från sponsrade åkare och orternas egna Instagramutsagot hehe.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp