ålder

freeride_nu

Aktiv medlem
ålder
Har följt sidan från dess början och anser att den bara blir bättre och bättre. Forumet tycker jag har blivit riktigt bra, och det är hög klass på inläggen. Har inte gjort direkt många inlägg än men har ändå följt med ordentligt. Nu de senaste dagarna har man kunnat titta in och då finns det en hel sida med nya inlägg, vilket är mycket roligt.

Vad jag nu tänkte höra är vilken ålder ni har som ofta skriver här. Skulle vara roligt att veta ungefär var man ligger, själv blir jag 18 i år.

ålder
Jag är 17, fyller 18 i maj. Lagom för att inte kunna använda bilen den här skidsäsongen :(

Men faan, NÄSTA vinter så blir det att göra kittelfjäll o Tärnaby osäkert!

ålder
Jo jag är en puderglad 19åring. Var i Norefjell i helgen och kom hem nu i kväll. Varför känner inga svenskar till denna okända pärla? 40 mil från Göteborg. 1000m fallhöjd. Bra lutning på backarna, ialla fall de sista 700 fallhöjdsmetrarna. Fina offpistlöpor. Jag säger bara: Åk till Norefjell!

ålder
Biologiskt sett ær jag 23, men min mentalitet motsvarar inte min ålderskurva:-))Som en ældre kompis sa "ja, ja, du få nog en mer realistisk sjælvbild så småningom.."
Varfør då ??! Allt man vill gøra, kan man gøra på ett eller annat sætt!

Katta

ålder
Tjena jag är 16. Och jag har Åre som hemma backe. Igår snöade det nästan en halvmeter
då var jag i Åre.

ålder
Hmm... Jag är 17, men jag fyller körkort jag också i år... Hmm... fast det är ju inte så noga hur gammal man är, huvudsaken är att man kan ha roligt tillsammans. Och det har man med de flesta om de är seriösa och det verkar ju de flesta vara på det här forumet. Kan för övrigt säga att det snöade rätt bra i vår hemma backe här i helgen. Björnrike/Vemdalskalet. Knäppte även några nya kort som förhoppningsvis blev bra så att man vågar visa upp de här på "Freeride" : ).

ålder
hihi!

jag trippar på små ulliga, snöiga moln! Här (Lycksele) har det snöat över 30 cm fluffigt puder på två dagar. Det är i alla fall mkt för att vara här! I morgon kväll blir det nog att prioritera bort skolan en aning .......( kvällsåkning) :D

ålder
Spelar det någon roll vad man har för ålder här? Alla som är här har ju samma livsmål: att klämma så mycket lagg som möjligt och helst i så mycket puder som möjligt.

Annars så är jag en big-jump älskande
19-åring som gärna pumpar puder på någon frän alpsluttning.

ålder
Jag är 18...snart. Närmare bestämt är det bara 19 dagar kvar. Men jag skall inte ta körkort då, för det skulle aldrig gå. Jag är så dålig, kanske för att jag aldrig kör. Men det beror helt enkelt på att jag hatar att göra allt jag inte kan. Skall jag lära mig nåt nytt så måste det iallafall gå bra.
För övrigt, det snackas en del skit här typ, jag är 15 och ser hela min skidkarriär framför mig,eller nåt sånt(under mening, jag är så jävla cool.Inte).Eller den här, jag är newschool åkare(.), gud va tuff du är då! Jag för min del skrattar ihjäl mig allt oftare när jag är här inne. Åldersgräns tack!!!

ålder
Maria vill du ha motivation till att ta körkort? Tänkte väl det. Det finns bara en anledning att ta körkort. Man kan åka snabbare till skidåkningen och dessutom göra det när man vill! Själv fixade jag teoriprovet i Tisdags utan nån dum teorikurs!

ålder
Jo visst har jag varit i Norefjell.
Var där förra året vid den här tiden. Mycket bra ställe anser jag, inte bara "bra" fallhöjd utan också nordens bästa. Och det är som du säger Fredrik bra lutning på den nedre hälften av fjället medans det inte är direkt brant på den övredelen. Men det blev inte direkt mycket offpist när jag var där. Du kanske har några tips?

ålder
Jag är helt medveten om att jag kastar skit hela tiden, men tänk om jag gillar det då?? Faktum är att jag inte är nån dum bitch men jag hatar skryt och kan bara inte förbi se det. Därför måste jag säga till, har aldrig kunnat hålla tyst om sånt, så jag får väl skylla mig själv när jag får svar på tal. Men jag lovar bättring.
Och det det där med körkort. Jag har redan försökt med det mesta för att tycka det är kul, men det går inte, fast jag har lovat mig själv att jag skall ha körkort innan sommaren är slut. Grattis får man väl säga till dig Fredrik

ålder
Tja
jag är en 17 årig...snart 18 årigt skiphreak som bara är helt tokig i snö o skidor...men segla går bra oxå....
LEv livet och pumpa mycket puder så kanske vi ses....

ålder
Hua....

Känner mig nästan som en veteran i
sammanhanget.

Puderdyrkande 25 åring på bräda.

Fördelen med den här åldern är att man har
råd att åka till Alperna och Pumpa puder
tre veckor när man inte kan åka ner över
säsongen och jobba ....

Finns det fler här som är lite äldre,
uppskattar mer de delar av bergen som
har orörd natur och inga pister, som
aldrig ger sig ut utan tranciever, spade
, sond och snöskor och som aldrig har
satt en 360 i big jump ?

Kontakta mig så kan vi kanske utbyta
erfarenheter om bra offpiste åkning.
(Både i Sverige och Utomlands)

ålder
tjenare, jag är 17 på väg till 18.
Jag Rockar hårdast i västra delen av landet och ska till Hemsedal till påsk.

See yaa all!!!!

ålder
Mr ski du rockar inte alls hårdast i västra delen av landet. Vad är det bässta du har gjort på ett par skidor? HAr du varit utanför nordens gränser och åkt?
Jag lovar att jag knäcker dig på lagg!

ålder
Värsta du gjort? Vadå värsta? Vad fan gör du som är så mäktigt?

Utanför Norden? Tror du att du är ball för att du kuskat buss till Avoriaz?

ålder
Aldst hittills med 34. Har bara akt skidor ordentligt i 5 ar.

Jobbar just nu i Slovenien och ska till Chamonix naste vecka med UCPA.

Gillar offpist med ororda backar och vackra berg. Lar mig fortfarande mycket varje gang jag aker. Vill lara mig hoppa.

Kor aven mountainbike och paddlar havskajak

Halsningar,
Erik

ålder
Tjena jag är 26 och åker enbart bräda och är man 26 och åker bräda då känner man sig väldigt gammal om man ser sig omkring. Men kom ihåg att det inte är vad man har på fötterna som avgör vem man é

Simma lugnt
Magnus

ålder
Tycker det är mycket snack men jävligt liten brödrost nu va? Ni borde ju inte klaga på varandra utan bli sporrade och dra ut å sätta ännu värre saker. Va fan är en 900 på korta skidor? Det måste väl nån spöa. Dra dubbla bakåtvolter med grab eller hoppa ut för något riktigt högt jävla stup. Det måste vara en aldeles lysande idè. Sjäv sätter jag 720s hela dan...i enbart pjuckor, sug på den.
Åk stort, Åk, fet,t Åk SVENSKT

ålder
Jag är en latjo kille på 19 vårar som vill ha brevvänner i ...Eh, det här kanske inte var Min Häst brevklubbs sida. Tja, likt alla andra är passionen skidor och snö. Med ett stukat ego från senaste försöket skall jag sätta en heli så fort snön kommer till mig. Annars blir jag väl tvungen att åka efter den.

Lev väl snöälskare

coig

ålder
Tja, körkort låter lockande... Har lite drygt en månad kvar till 18-årsdagen, som för övrigt ska spenderas på Näsby Parks militärområde. TILL DET JÄVLA ARSELHÅLET SOM BESTÄMT ATT JAG SKA MÖNSTRA PÅ MIN FÖDELSEDAG: JAG HATAR DIG!!!
Ursäkta...
På en sådan högtidsdag ska man ju dricka födelsedagskaffe och ha det bra. På kvällen ska diverse brygder intagas, ackompanjerat till stämningsfull musik, men icke. Har man reservdag för mönstringen så har man. Teoriprov för körkort ska skrivas två dagar senare...

Dr Snö; Din resväska på O"hare-flygplatsen.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp