"call back" fr\includephp::getHeadercode är ogiltig (error_invalid_class). Åldersgräns 18 i Frankrike? Val Thorens? | Freeride

Åldersgräns 18 i Frankrike? Val Thorens?

det är 3 årsgräns som gäller i hela frankrike vilket kan bli lite jobbigt när såpass unga barn super sig fulla och kör omkring i sina leksaksbila runt om i byn. Skulle rekomendera att inte gå utanför lägenheten efter 9 på kvällen.

Jag var där för två år sedan. Fyllde 17 där borta och man kommer in på vilken klubb/bar som hellst, du kan även köpa hur mycket äcklig och billig sprit som du bara orkar ta med dig upp på rummet. Anledingen till allt detta är att de aldrig kollar leg....

Aha okej!! .. men någon nämnde i någon tråd att det hade blivit 18 års gräns? .. menmen vem vet

Lagen ändrades ganska nyss om ja inte minns fel. Vet inte exakt va de va innan men nu är det iaf 18 år på både krogen och i affärer

Jo, men sålänge man inte ser ut att vara 12 bast och beställer in helrör så är det ingen fara. Pengarna är viktigast! :=

Vet inte hur det är exakt med Frankrike men vet att Österrike ändrade något nyligen. För när min flickvän var där så var det 16år på att köpa ÖL och Cider men alla som hade en alkoholhalt över 13% var man tvungen att vara 18 för att köpa.

Nu vet jag inte om detta var lokala regler eller om det är så i hela Österike. Kan ju även hända att det är något sådant de har infört i Frankrike

Jennerfors sa:
Vet inte hur det är exakt med Frankrike men vet att Österrike ändrade något nyligen. För när min flickvän var där så var det 16år på att köpa ÖL och Cider men alla som hade en alkoholhalt över 13% var man tvungen att vara 18 för att köpa.
Mycket möjligt att det är så.
Jag köpte jäger i en butik i Österrike för några år sedan, då var det ingen legkontroll alls...

Frankrike vet jag hade 16 år förut.

Jag var där v7 förra året och då var det som många säger legkontroll på sprit/vin men inte på öl/cider. På barerna/klubbarna så var det legkontroll på dem flesta (dock bara på nätterna) så på afterskin så brydde dom sig inte så mycket!

Vakterna var dock mycket slappa och brydde sig inte så mycket om vad som var på legget bara du visade upp nått! ( hade tre kompisar som hade samma bild på sina legg och dem gick in efter varandra)
så ta med dig ett legg där det står att du är 18 men skit samma om det är du eller inte (kanske bör ha samma hudfärg och kön men ändå)

Peaxce

Jobbade i Val Tho i vintras och då vart det ökad kontroll under sportlovsveckorna. Framförallt på skandinaviska \"hak\". Ingen under 18 kom in under dom här veckorna. Men after-skin är inga som helst problem. Det är mestadels under kvällarna som dom kollar leg.

Aha okej! men om man har leget i en sån liten plastficka i plånboken, är det på så vis att de isåfall tar ut leget och kollar noggrant? eller hur petigt är det? ifall de ser att man har flaskleg, vad händer?

Om det är jättedåliga legg blir man isf bara nekad och så går man nån annanstans, men jag hade en kompis som hade gjort sitt legg själv och han kom in överallt, men det varierar nog från vakt till vakt! börja inte tjaffsa med vakten bara dem är rätt dåliga på att ''keep it cool'' om man säger så, såg rätt många som blev slagna av olika anledningar:) men var trevlig så ordnar det sig

Senast ändrad:
Tror som någon sa tidigare att det kanske är lite hårdare under just sportlovsveckorna. Men testa vad kan hända om de säger att du inte får komma in? Tror inte det händer mer än att du får försöka någon annan stans.

Okej! Alltså inte lika farligt som hemma i Sve? Att vänta tills polisen kommer osv osv. ? haha, skönt det iaf! Ska dit v 8, hoppas allt funkar :S:S

kajsaar sa:
Okej! Alltså inte lika farligt som hemma i Sve? Att vänta tills polisen kommer osv osv. ? haha, skönt det iaf! Ska dit v 8, hoppas allt funkar :S:S
Nja inte om de bara nekar dig att komma in så tror jag la inte polisen behöver bli inblandad.

Visar du däremot ett falsk legg och dem ser det så har jag ingen aning vad som händer i Frankrike.

Vi har varit i Val Thorens med skolan ett par ggr, alla under 18 drog papperskopia på någon kompis leg (kompis över 18) men lade en bild på sig själva ovanpå kompisens passbild när dom gjorde kopian, då ser det ut som att det är ditt pass som är kopierat men med en annan ålder. Förklarade sedan för vakten att de var tvugna att lämna pass till hotell alt skiduthyrningen som pant. Var 10-15pers som gjorde detta och det funkade utmärkt alla kvällar under v.9

Notera att det är fortfarande urkundsförfalskning precis som när du använder falskleg

Ahaa där kom ju en bra idé! .. Men asså, man kopierar det i en vanlig kopiator på a4 papper ? klipper sedan ut det, och sen då? då är det ju bara på papper? Vad menar du att man ska visa med pappret? Att man har leget på ev. hotell eller uthyrning och fick ett papper istället?
tack!

kajsaar sa:
Ahaa där kom ju en bra idé! .. Men asså, man kopierar det i en vanlig kopiator på a4 papper ? klipper sedan ut det, och sen då? då är det ju bara på papper? Vad menar du att man ska visa med pappret? Att man har leget på ev. hotell eller uthyrning och fick ett papper istället?
tack!
joo något åt det hållet. En den hotell vill ju ha passen liggande där medan man bord där.

Jag visade aldrig leg i Val Thorens. Var 16 när jag var där. Kompisar som var i Valdi förra året gick alla in på samma EU-sjukförsäkringskort (det blåa duvet). Kanske värt att prova? Jag tror inte du behöver oroa dig faktiskt :)

Hejsan Mitt namn är alice och jag och mina kompisar ska åka till val disere V.9 vi är 16 år gamla och undra hur hårda de är på leg där nere? och om det funkar med passkopia? :)

Tja,

Var i Val Thorens förra året där var det lite olika från vakt till vakt men fungerar med passkopia på 98% av ställena.

Ha det så kul! :)

tror det var någon som sa på forumet att vecka 7-8 (eventuellt 9 med) så kollar de leg mycket mer då det är då fransoserna har lov! Men ser ni vuxna ut och inte som små 12 åringar så borde det funka! Det är 18 i frankrike men de kollar nog inte så noga!

dom är galet slappa med åldersgränser i val thorans. var där förra året med rolling snow och säkert hälften av de som var med på resan var 16-17 år. alla kom in!

Är det svårt för killar också? min brosha undrar om man kommer in på klubbarna i valdi?
Spelar nog lite roll om man är kille eller tjej. ;)

Men alla säger att det går mycket på hur man är klädd om man kommer spendera?

Tack så mycket för svaren! :D:D

Va där förra året med några kompisar V.8 vi alla va 17 skulle fylla 18. Vi hade inga problem o komma in. men vet andra som hade svårare (speciellt killar om de ej va 18) så det kan ibland bero på om man e kille eller tjej. och klädsel spelar också roll. Men va väldigt olika klubb te klubb o vilka vakter det var. Finns de klubbar som absolut ej bryr sig o de som e lite strängare. Men ser du ej ut som 14 så skulle jag ej tro att det e några problem. (:

"call back" fr\includephp::getSnow_report är ogiltig (error_invalid_class).
"call back" fr\includephp::getFooter är ogiltig (error_invalid_class).
Tillbaka
Topp