Åldersgräns i Bad Gastein?

jolm

Ny medlem
Jag åker med några kompisar till BG V.8 och desvärre är det en som är 17 år, vad jag undrar är om det är 16 eller 18 års gräns i BG på krogar m.m?

Mina polare var där förra året. Det är 18-årsgräns och de flesta ställena är väldigt hårda. Finns väl alltid någon sylta man kan komma in på dock.

ingen gräns på krogarna vad jag märkte, köp vad du vill där. men i butikerna får du bara köpa sånnt med typ mindre än 10% alkohol i.

I bad gastein är det nog inga större problem att komma in på nån krog om du är under 18. Skolan var där förra året och då var det massvis med 1or som söp skallen av sig ute på krogarna, skolan kunde ju inte påverka eftersom dom var i ett annat land ochdet är landets lagar som gäller. Sådet är nog inga problem.

på silver bullet kollar de alltid leg men häggbloms händer det inte ofta att dom gör... och det är inte alls 10% som är vol. gränsen... man kan köpa vin, champagne och sån alkohol också om man är över 16 så jag gissar på att le limit är någonstans runt 18 %

Tack för alla svaren.

xoce, klart man åker dit för åkningens skull, men lite drag på kvällarna gör allt mycket roligare :)

peace

Tja

Har jobbat på silver och gatz, där kommer du inte in om du inte är 18, heaggis som sagt kollar dom inte så ofta.

Ha det fint där nere

Silver Bullet: vrålkoll efter 21:00 (spec. sportlov)
Häggbloms: Är du inte stökig kommer du in, är du dryg slänger John ut dig!
Gatz: Glöm det!!
Hexenhäusel: Crazy! Du står inte ut!
Eden: Om du kommer in, kommer du inte ut! (18år, men de är inte så hård om du sköter dig!!)
Blockhäusel:18år (stökiga danskar och engelsmän)

Lyck till! Hälsa Yksel (bästa Kebaben i BG, mittemot Bahnhof)

Rocker

xoce sa:
Jag trodde man åkte till alperna för att åka skidor men jag kanske har fattat helt fel.
synd du har fattat, helt fel. svenska ungdomar har sedan länge åkt till alperna av den yttersa orsaken att dricka sig medvetslös

jag å två polare, alla 17 år, var där vecka 1 i år. bara att gå och beställa nått gott i baren, inga problem! Inga problem å köpa jäger på eurospar eller! xD

jag å två polare, alla 17 år, var där vecka 1 i år. bara att gå och beställa nått gott i baren, inga problem! Inga problem å köpa jäger på eurospar eller! xD

Också vart där, köpte med ett paket jäger hem... var två år sedan och hade inga problem att komma in heller.

Hej!
Jag var där första gången när jag var 14-15 (10 år sen) och det var inga problem att komma in på Gatz eller vad det nu hette.

Var där V7 nu och så här ligger de till...
På Silverbullet är det 18, har man inte ett legg där de står 18+ på kommer man INTE in ,
Samma gäller det på Gatz, Gatz är imo det bästa stället om man vill ha röj,
På¨ haegbloms kommer du in om du inte har legg om du ser hyfsat vuxen ut, men inte annars.
på Blockhouse (stavning) kommer du in om du är över 16, dvs du behöver inte visa legg, tycker även att blockhouse är ett av dem bästa ställerna, lite sämre en gatz.

och i affären eurospar måste man vara 16 för öl ALLT annan är det 18 på t.o.m cider.

Senast ändrad:
tomten_nissen sa:
På Silverbullet är det 18, har man inte ett legg där de står 18+ på kommer man INTE in ,
På¨ haegbloms kommer du in om du inte har legg om du ser hyfsat vuxen ut, men inte annars.
på Blockhouse (stavning) kommer du in om du är över 16, dvs du behöver inte visa legg, tycker även att blockhouse är ett av dem bästa ställerna, lite sämre en gatz.

och i affären eurospar måste man vara 16 för öl ALLT annan är det 18 på t.o.m cider.
inte alls 18 på "ALLT" annat än öl. jag är 16 och köpte 3 flaskor vin när jag visade leg

...det är trådar som den här som får mig att seriöst överväga att starta ett nytt skidforum MED åldersgräns.

tomten_nissen sa:

SPAR är den bästa affärskedja som finns i hela världen.

Tillbaka
Topp