Åldersgränsen- dags att göra något?

Tyvärr är det inte så enkelt att kvalitet är lika med ålder. Det är jag medveten om så därför är 13 år en bra gräns. Så att inte yngre personer som verkligen försöker ska drabbas av en högre åldersnivå.

Jag har fått in massor av tips genom
icon_abuse.gif
tack alla ni som hjälpt till!!

Det är många som uttryckt en önskad om mera intressanta och kvalitativa trådar i forumet. Det bästa tipset jag kan ge er är att själva starta och hålla liv i de trådar som är seriösa. Dyker det upp oseriösa svar så anmäla det så ska jag göra mitt bästa för att rensa bort.

Sen kan jag även tipsa om foruminställningar där ni kan ställa in vilka forum som ska visas för er. Testa gärna den funktionen om ni inte gjort det tidigare.

Frealsare sa:
Victors sa:
Jhunt sa:
Att göra så att dessa gränser hålls tror jag inte spelar så stor roll eftersom det finns gott om omoget folk upp i åldrarna. 13 är fortfarande en låg gräns om man vill ha klass på det som skrivs.
Så du tror möjligtvis inte att folk som är under 13 år är mindre mogna än vad folk som är 13+ är? visst fnns det vissa fall då någon äldre är rätt omogen men sånt förekommer i princip överallt.
Skulle vilja säga att en åldersgräns på 16 år vore betydligt mycket bättre. Visst är det tråkigt att det drabbar en hel del vettiga människor som är yngre än så men jag tror att det skulle höja nivån på forumet rejält.
Sen att det finns 25-åringar med en 11-årings intellekt, det är det tyvärr inte mycket att göra åt.
16 är väl högt. Då skulle 1/3 av alla sevärda filmer kapas. Man vill ju ha både park och Big Mountain annars blir ju FR tråkigare. Såg att ni anmält alla de där norrmännen, bra de drar ner videoklippen rätt rejält. Sen röstar alla de där Hovden/ JB barnen 5or på allt nån av dem laddar upp men tål inte nån form av kritik själv. Lite konstigt att ladda upp en film där man hoppar en 3stegstrappa med kickboard och förväntar sig raka 5or. :/

Setermannen sa:
Såg att ni anmält alla de där norrmännen, bra de drar ner videoklippen rätt rejält. Sen röstar alla de där Hovden/ JB barnen 5or på allt nån av dem laddar upp men tål inte nån form av kritik själv. Lite konstigt att ladda upp en film där man hoppar en 3stegstrappa med kickboard och förväntar sig raka 5or. :/
Jo, dom tål ingen kritik alls, röstar jämt 5:or och är allmänt otrevlig mot alla som inte är från norge, diggar deras filmer mm. Nu bör iaf alla Hovden barn vara anmälda, om inte 2-3 ggr kanske, haha. Sen tillför dom inte sidan nått, bara massa onödigt skräp enligt min mening....

Senast ändrad:
Johan-
Går det inte att göra en funktion på liknande sätt som när man väljer vilka forumämnen som ska visas, att man kan välja att t ex alla forumtrådar som skapats av någon yngre än 16 blir "osynliga" när man är inloggad.
Sen kan man väll ha en skala typ 10-40år så kan alla välja vilka dom vill filtrera bort.

/Patrik

TheFibretech sa:
Manutten sa:
tycker nästan man ska få varning för att skriva 1a, först etc.. det är ju faktiskt helt irrelevant om man var först med att kommentera eller inte
Det ska man väl igentligen få?

2.3 När du svarar på en tråd

Håll dig till trådens ämne.

Meningslösa inlägg för att flytta en tråd längre upp på forumets indexsida är inte tillåtna (s.k. bumping).

Ge inga svar som bara består av ett ord. Exempel: Etta, Först, Ok, Ja, Coolt, Tufft
åhh de där sista de du skrev, "Ge inga svar som bara består av ett ord. Exempel: Etta (Eller 1a) osv . , Har stört mej hur längesomhälst på de!. SPECIELLT i videofunktionen . blir galen.
de ger inte nytta till nå , ingen bryrsig om man e etta eller inte ,
man vinner inget?,
så onödigt bara.

ecco87 sa:
Setermannen sa:
Såg att ni anmält alla de där norrmännen, bra de drar ner videoklippen rätt rejält. Sen röstar alla de där Hovden/ JB barnen 5or på allt nån av dem laddar upp men tål inte nån form av kritik själv. Lite konstigt att ladda upp en film där man hoppar en 3stegstrappa med kickboard och förväntar sig raka 5or. :/
Jo, dom tål ingen kritik alls, röstar jämt 5:or och är allmänt otrevlig mot alla som inte är från norge, diggar deras filmer mm. Nu bör iaf alla Hovden barn vara anmälda, om inte 2-3 ggr kanske, haha. Sen tillför dom inte sidan nått, bara massa onödigt skräp enligt min mening....
Just precis. Jag menar, om man laddar upp en film eller liknande så vill man väl i alla fall veta vad som kan bli bättre, i nuläget så ger ju alla småkids man röstat ner nån gång en 1a bara av omogen tjurighet.

Jag håller med! De e massa norksa småbarn som skriver till alla "vad skjer" o hela tiden kolla min nya bild. Skitjobbigt

CharlesAndreas sa:
Jag håller med! De e massa norksa småbarn som skriver till alla "vad skjer" o hela tiden kolla min nya bild. Skitjobbigt
Stäng sidan för alla norrmän? Tror inte på det. Finns endel som är under 13 som tillför endel till sidan, ta till exempel EricNorrlander, han och hans far säger väll mer vettigt än de flesta som är över 13 på den här sidan.

Hur ska man veta hur gammal den är som skapat profilen???

Är man 12 så är det väl bara att skriva att man är 18 eller???

Internet är till för ALLA oavsett ålder. Hasse är ju t.e.x 108 år gammal...

Setermannen sa:
Just precis. Jag menar, om man laddar upp en film eller liknande så vill man väl i alla fall veta vad som kan bli bättre, i nuläget så ger ju alla småkids man röstat ner nån gång en 1a bara av omogen tjurighet.
Haha, en av hovden killarna skröt ju om hur han röstat 1:a på alla foton och filmer som en kille hade, för att hovden killen inte gillade honom ( han hade satt en 1:a på en film), moget? Nä inte direkt..
Ska man skriva någon kommentar på en film/ett foto så ska det vara något vettigt, och konstruktiv kritik =)

jeffa sa:

Går att lägga in så man måste ha giltigt personnr, går att fixa. Sen kan man nog lista ut rätt bra på bilder folk lägger upp om personen är 10 lr. 20...

Jo, internet är tillför alla, men kan inte vissa under 13 år sköta sig så drabbas alla under 13 tyvärr. Någon ordning och reda måste det finnas på forumet, och barn som inte tillför något, är allmänt otrevliga, hämndröstar mm hör inte hemma på FR anser jag.

jeffa sa:

Hasse är en gammal man i en yngre mans kropp. På pappret i alla fall.

Henck sa:
CharlesAndreas sa:
Stäng sidan för alla norrmän? Tror inte på det. Finns endel som är under 13 som tillför endel till sidan, ta till exempel EricNorrlander, han och hans far säger väll mer vettigt än de flesta som är över 13 på den här sidan.
Jamen hans pappa sitter ju där, alltså tillför han nåt. Det är väl bara att registrera profilen på han då.

Setermannen sa:
Henck sa:
CharlesAndreas sa:
Jamen hans pappa sitter ju där, alltså tillför han nåt. Det är väl bara att registrera profilen på han då.
Nej, i ett sånt fall tycker jag inte att det är något problem. De sköter sig i forumet, postar seriösa svar, lägger upp seriösa filmer mm.

Har anmält den där Norrlander nu, man blir ju så leds på hans oseriösa svar och helt felstavade meningar. Hoppas det händer något!

felix sa:
Har anmält den där Norrlander nu, man blir ju så leds på hans oseriösa svar och helt felstavade meningar. Hoppas det händer något!
haha han har nog ingen tänkt på direkt, :P

men sen kan jag berätta att hovden pojkarna gör nya freeride-acc hela tiden, vad jag vet, så tror jag att den så kallade J-FL är den forna felllan

Peace.

Aspebo sa:
felix sa:

men sen kan jag berätta att hovden pojkarna gör nya freeride-acc hela tiden, vad jag vet, så tror jag att den så kallade J-FL är den forna felllan

Peace.
Är det han som man ser överallt i gästböcker "bli kompis" ?

Senast ändrad:
Innan alla lackar ur fullständigt vill jag påpeka att jag bara var ironisk om ni inte förstod det.
Nej, det är Willdonator som säger "bli kompis" men han är redan borttagen!

spaderkunG sa:
Aspebo sa:
felix sa:

Peace.
Är det han som man ser överallt i gästböcker "bli kompis" ?
hahahaha jaa:D:D fast snarare "BLI KOMPIS ???"
aja, gött att dom tas bort iaf! fortsätt anmäla!

H-T sa:
marer sa:
i övrigt borde alla som använder siffran 8 när dom skriver "hata" bannas
FÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!
Fast de skriver ju inte "hata", de skriver ju "hate". Och eftersom ett h framför engelskans åtta uttalas "hate" är det en helt korrekt internetförkortning.

För övrigt så heter det "för övrigt" och inte "i övrigt" och "bannas" är en svensk böjning av det engelska ordet "ban". Om man inte vill kasta sten i glashus är det varit bättre att använda uttrycket "stängas av".

:)

Aspebo sa:
felix sa:

Peace.
Den jefla fellan är ju inte borta än. Undrar hur många profiler han fått borttagna. Nån klocka borde väl ändå ringa? Fattar inte varför alla ungar vill va internetbuddy med alla heller, ganska jävla poänglöst.

Sätt åldersgräns för att få sätta betyg på videoklipp.
Det är galenskap det som händer i video arkivet! Massor av B-filmer som har 4.8 i betyg! Folk skriver till exempel "Den va grym!" som kommentar men röstar ändå 5. Det strår ju klart och tydligt "grymt" framför 4an! Eller som en annan, "det första klippet var okej (helt ok = 3) men dom två andra var grymma(grymt = 4)!" Då röstar man väll ändå inte världsklass på de klippet? Jo, tydligen....
Inför åldersgräns och rösta med förnuft så att man lätt kan hitta dom riktigt bra klippen!

och hur ska åldersgräns kunna efterföljas undrar jag då? tror inte att en 12-åring tänker så att: oj det är 13årsgräns, jaha då får jag väl vänta ett år då. klart som fasen dom skapar en profil och anger en annan ålder.

Jag håller med om att det är mycket skit som skrivs av ungar men det är bara att leva med det.

Det är klart att det går att sätta åldersgräns på massa saker. Bara att göra så att är man under en viss ålder på freerida kan man inte använda en del funktioner. Skulle gärna se att åldersgränsen för att tex sätta betyg på klipp och annat skulle ligga relativt högt gärna över 16 upp emot 18. Betygsfunktionen finns ju där för att man lättare ska kunna hitta dom riktigt bra klippen, men som det är i dagsläget är det ju så att en B-film med taskig kvalla och medioker åkning kan ha lika bra betyg som ett klipp i verklig världsklass.

Tycker man inte ska banna folk. Det är väll kul att ha något ställe man kan lägga upp sina bilder och visa sina kompisar även om andra anser att det är skräp, Men se då till att ha ett funktionellt system som sorterar ut skräpet från det riktigt bra materialet. Det är därför jag vill ha åldersgräns på att tex sätta betyg på klipp/bilder. Är trött på att leta igenom massa halvmediokra klipp med 5stjärnor när man vill se något riktigt grymt eller material i VÄRLDSKLASS(5/5)!

Ja, åldersgräns hade vart bra. Som nån sa så kan ju dom som är yngre som ändå bara skriver massa skit (säger inte att alla gör det) kolla på sidan utan att vara medlemmar. Bra idé!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp