Åldersgränsen- dags att göra något?

FÖR

Att införa ett system där man måste skriva in sina sista 4 siffror skulle troligen spricka direkt.
De siffrorna är inte direkt svåra att hitta på så länge man kan lite plus och minus.
Nu kommer jag inte ihåg exakt hur de funkade men det är så lätt att jag för några år sedan klarade mig från att böta vid en plankning. Jag sa ett namn och ändrade några siffror i mitt egna personnummer. Dessutom lärde jag mig systemet i grundskolan, så en 10åring som vill vara medlem på freeride och blir bannad hela tiden behöver bara göra ett nytt konto.

Om freeride har möjlighet att kolla så att personnummret stämmer överens med namnet man uppger eller bostadsadressen så blir det hela genast mycket svårare för de små.
Dock tror jag inte att FR har möjlighet till det.

Man kanske kan börja med att knappa in hela personnummret, namn och adress. Ip'n borde också loggas och när kontot blir avstängt kan man inte skapa ett nytt via samma Ip. Vilket betyder att personen måste ta sig till en vän, till slut så har han/hon slut på vänner eller ork. Men visst finns det internetleverantörer som byter ens Ip med jämna mellanrum? Har man ett sånt avtal behöver personen bara vänta lite.

När man skapar ett konto knyter man det till sin mail, se till att det inte går att använda en mailadress som tillhört ett bannat konto. För att skapa en ny mail är jobbigare än att hitta på ett nytt personnummer. Jag skulle inte orka så många gånger.

Man borde kunna kombinera massor med åtgärder.
Kanske införa flera "poliser" som har rätt att ta bort ett konto.

Finns det ingen här som är en gud på programmering och kan slänga ihop ett program som kan känna igen adresser, namn, personnummer, mail och Ip? Och på så sätt "varna" moderatorerna när ett konto skapas som ser ut att ha varit skapad av någon som blivit avstängd.

Tidigare brukade jag inte ens gå in på forumet för jag tyckte det höll så låg klass. Men nu när jag är i Canada och har massor med internettid så har jag börjat surfa in här. Tror inte jag sett en tråd som inte spårat ut totalt och filmarkivet är ett skämt.
Jag brukar gå in här för att få mig någon att skratta åt när jag har tråkigt, tyvär.

Ja. Vad ska man säga. För eller emot? Troligen självsanerande. Vilket inte är bra för detta forum. "Vi" - vilka det nu är - kommer bara att söka oss till andra forum om det blir för mycket kidz här.

Men visst.

Ett annat alternativ är att de som håller i sajten sanerar i inläggen. Det senare torde ligga i freeride.se eget intresse.

EMOT!

Dem som är under 13 har lika mycket rätt enligt mig att vara inne på en skidhemsida och lägga upp filmer för att få kommentarer och åsikter om deras jobb dem lagt ner på den.

Dessutom så är inte dem som är äldre heller speciellt mogna som sitter och klankar ner på alla små kids som bara försöker lära sig nått genom att få feedback.

Det är oerhört bra för kids som är skidintresserade att vara inne på denna sida och kanske se sina idolers filmer, artiklar och bilder för att själva bli pep och få ispiration.

Ta bort åldersgränsen!

Mathew sa:
Det är oerhört bra för kids som är skidintresserade att vara inne på denna sida och kanske se sina idolers filmer, artiklar och bilder för att själva bli pep och få ispiration.

Ta bort åldersgränsen!
Du behöver inte vara medlem för att kunna se allt på hemsidan.

Tja!

Jag är både för och mot.

Att man ska hålla sig till den regel som finns nu är mer än självklart! Men jag måste säga att det känns lite som att man ska ta bort en bit av deras skidglädje, många tycker det är skitkul att få uppmärksamhet för vad de har lyckats med.

Försök att sätta in er i ett trick som ni stompade för första gången och tänk den känslan man hade i magen, backflip som 180.
Säg att lille jibbern får med det på film, ska inte han få slänga upp den på freeride för att han har ett språkval som inte duger i era ögon. Ni kanske förstår att väldigt många ser upp till er och försöker ta efter orden som skrivs överallt. Smatidigt som de som vet hur man utför tricket på ett bättre sätt ger lite positiv feedback.

Jag håller men Mathew .

Och killar och tjejer, bättre än såhär är vi !

jacob_a sa:
Tja!

Jag är både för och mot.

Att man ska hålla sig till den regel som finns nu är mer än självklart! Men jag måste säga att det känns lite som att man ska ta bort en bit av deras skidglädje, många tycker det är skitkul att få uppmärksamhet för vad de har lyckats med.

Försök att sätta in er i ett trick som ni stompade för första gången och tänk den känslan man hade i magen, backflip som 180.
Säg att lille jibbern får med det på film, ska inte han få slänga upp den på freeride för att han har ett språkval som inte duger i era ögon. Ni kanske förstår att väldigt många ser upp till er och försöker ta efter orden som skrivs överallt. Smatidigt som de som vet hur man utför tricket på ett bättre sätt ger lite positiv feedback.

Jag håller men Mathew .

Håller fett med !

Vi alla utövar en sport där tränare och träningstider ej förekommer allt för ofta. Hur lär man sig då det som är intressant/relevant för sporten om inte här på freeride?
Jag har inte hört att ett fotbollslag har bestämt en åldersgräns på 13 år för att få spela fotboll i deras klubb. Även om pojkarna/flickorna är omogna eller dåliga får de träningstider och någon lägger ner tid på dessa ungar.

Så, låt de som har orken och tålamodet stötta de som är av den yngre generationen. De växer upp, lovar!

jacob_a sa:
Tja!

Jag är både för och mot.

Jag håller men Mathew .

Du har väldigt rätt i det du säger, men å andra sidan så är det kanske inte lika kul när den med mobilkamera filmade 180'n får raka 1or och andra nyblivna mellanstadieelever skriver " f4n v4 du sUg3r n00b".

Om man inte kan ha kul utan att sträva efter uppmärksamhet är det lite snett, även om man tänker annorlunda som 12åring.

stackars barn som blir uteslutna från forumet, BRIS kommer få det hektiskt. är det forumsnack och filmer som stör, skapa rimliga kategorier så snack om senaste disneydags hålls separat från seriösa diskussioner om canting och flourcarbon. där mobilfilm med svärordssoundtrack hålls separat från vad de som stör sig på detta anser seriöst. föregå med gott exempel i forum, skapa seriösa trådar och ge fan i att läsa tvåhundra felstavade inlägg om Håtveits rosa xxl-brallor om en tråd börjar bli oseriös.

Setermaan sa:
jacob_a sa:
Tja!

Jag är både för och mot.

Jag håller men Mathew .

Du har väldigt rätt i det du säger, men å andra sidan så är det kanske inte lika kul när den med mobilkamera filmade 180'n får raka 1or och andra nyblivna mellanstadieelever skriver " f4n v4 du sUg3r n00b".

Om man inte kan ha kul utan att sträva efter uppmärksamhet är det lite snett, även om man tänker annorlunda som 12åring.
Jag kan ju säga att jag har förståelse för att folk reagerar, absolut! Det vet jag själv hur det kan vara, men då jag reagerar är när de betygsätter mitt egna videoklipp med en 1:a bara för att verka coola.

Men om dom vill kasta upp, så får dom väl göra det eftersom att det är ingen skada skedd? Förutom att de kanske fyller ut videofliken men en hel del mindra bra klipp.

Det är ju då vi ser en nyans :)

Den enda som det är synd om är den som får raka 1:or ..

Men du förstår säkert också hur jag resonerar, vi får ju se till det rimliga.

Tillbaka
Topp