åldersgränser i chamonix

slangen112

Ny medlem
åldersgränser i chamonix
jag å några polare är på gång att boka resa till chamonix men en av oss är tyvärr inte 18 när resan äger rum. jag undrar då vad krogåldern är i chamonix och hur hårda de är p åatt följa dem?
//das slang

åldersgränser i chamonix
beror lite på vilken vecka det är. V7-9 var vi på southbar stenhårda med legg, andra veckor kanske inte lika hårda, beror på hur mycket folk det är, hur man beter sig osv. Samma med de flesta ställena. 18 är gränsen även i frankrike, så du vet..

åldersgränser i chamonix
Snacka lite mer med Spruce! Han sätter upp dig på VIP listan och så kanske du får gå med i hans gäng o då är det ingen som vågar tjaffsa med dig. Jag gjorde misstaget att klaga på en av hans låtar, nästa dag var min bil helt förstörd. Livsfarlig kille!

åldersgränser i chamonix
Alperna legkoll?
Ser du ut att var minst 15 så e det inga problem.
SouthBar kanske får nog lita på Spruce han jobbar ju faktiskt där.

åldersgränser i chamonix
Enligt fransk lag måste du vara 18 år för att visstas i en bar. Vanliga veckor kanske inte detta följs så stenhårt , som Spruce skriver. Sportlovs veckorna så kollas leg noga då polisen har kontroller och om det finns minderåriga i lokalen innebär detta omedelbar stängning av krogen. Och det gäller samtliga krogar i byn, inte bara South Bar, Chambre eller Goophys.

åldersgränser i chamonix
När ni har den rätta åldern inne så är southbar(i chamonix, för er som inte vet) det enda rätta stället att gå till, bäst röj i stan och det bästa folket i stan!

åldersgränser i chamonix
-muahaha. häng dig i bjälken nisse.
-va? ska vi inte röka stjälken?
-men för fan häng dig i bjälken!
-äh då skiter vi i dig, har redan tatt med stjälken.

SOUTH BAR. AFTERSKI. (DE VÄLKÄNDA BJÄLKARNA

åldersgränser i chamonix
Jag var i chamonix första gången när jag var 17, kan inte minnas att jag visade mitt leg på ett enda ställe.

/ Mathias

åldersgränser i chamonix
Kanske för att tryckkonsten och därmed möjligheten att trycka leggitimationshandling uppfanns av Johann Gutenberg 3 år efter att du var där, 1452.

Vidare kan man ju tillägga att jag gjort 3 säsonger där och jag minns inte en hel del av de sakerna jag gjort så minnet är inget man ska lita på... Vad som verkligen hänt och vad man själv minns stämmer sällan överens med varandra

åldersgränser i chamonix
Ja du Mathias... Du ska nog lyssna mest på ChamBenkeYxan, som den gamla Chamräv som han är vet han nog bäst. Jag, Spruce och Grohl har nog inte så bra koll på hur det funkar då vi aldrig går ut på krogen. Klart att det inte finns legkontroll i Cham. Tror t.o.m att man får ta med sin egen dricka om man känner för det. Och barerna får nog ha öppet så länge de vill och DJ´en älskar också när du tar med dig egna skivor till baren som du vill att han ska spela för dig och dina vänner.

åldersgränser i chamonix
Hur är det med åldersgränser i österrike!
Har fått för mig att det e 16 år på krogarna där nere! eller har jag fel?

Tillbaka
Topp