Elias-Stenberg
Medlem
alex schlopy trippel cork 1980!
yeeah!!!SimonWalterss0on sa:Här behövs det lite medicin... https://www.freeride.se/tv/5167/
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
yeeah!!!SimonWalterss0on sa:Här behövs det lite medicin... https://www.freeride.se/tv/5167/
Jonek sa:Ingen som har klipp på dåren som hoppa naken i hoppet?
Lär komma när kungen af skutan filmerna kommer.Erikbrand sa:Jonek sa:Ingen som har klipp på dåren som hoppa naken i hoppet?
Fast jämför Elias trippel 14 mot Jons sw dub 12.ADjannok sa:varför ska exakt alla tycka att triples är så fult?
jag tycker att skidåkning ska utvecklas med nya tricks och smootha grabs, och vill man pröva trippel så varför inte?
men jag håller med att trippel cork 1440 ser fult ut, typ 1 cork to 2 flips
06:32 tror jag han får lite ont :D ,Ylikangas sa:
Fuck JOI. Fuck Lambo. Fuck skis.
Thank you
han gjorde tornado alltså cork 7 to flat 5 och flat är en fliplinder sa:Fast jämför Elias trippel 14 mot Jons sw dub 12.ADjannok sa:varför ska exakt alla tycka att triples är så fult?
jag tycker att skidåkning ska utvecklas med nya tricks och smootha grabs, och vill man pröva trippel så varför inte?
Jons är mer cork to flip än Elias, samt att han har sämre grab...
Så alla ni som jämför trippels mot dubbles du kan ju faktiskt inte jämföra det så utan stilen på tricket beror ju helt på vem som utför det.
Det är ju bara hans smeknamn på det och det ser fortfarande fulare ut än någon av alla andras dubblar även om dom kallar det cork to flip eller enbart dub12...ADjannok sa:han gjorde tornado alltså cork 7 to flat 5 och flat är en fliplinder sa:Fast jämför Elias trippel 14 mot Jons sw dub 12.ADjannok sa:varför ska exakt alla tycka att triples är så fult?
Jons är mer cork to flip än Elias, samt att han har sämre grab...
Så alla ni som jämför trippels mot dubbles du kan ju faktiskt inte jämföra det så utan stilen på tricket beror ju helt på vem som utför det.
HermanR sa:så här det kommer se ut i JOI 2012?
Word!
ofta tripplar för att komma med, du ser ju phil casabon (b-dog). han sätter inte ens duubels!s_ahlen sa:Dubbels är okej och kan vara riktigt snyggt men trippels seriöst....stackars de killar som vill
slå in sig i eliten om några år och tvingas lägga tripplar för att ens ha chans...
Kan han inte eller gör han dem bara inte?ADjannok sa:ofta tripplar för att komma med, du ser ju phil casabon (b-dog). han sätter inte ens duubels!s_ahlen sa:Dubbels är okej och kan vara riktigt snyggt men trippels seriöst....stackars de killar som vill
slå in sig i eliten om några år och tvingas lägga tripplar för att ens ha chans...
I-fran sa:steezad landning!HermanR sa:så här det kommer se ut i JOI 2012?
Word!
tror inte han kan, har aldrig sett han göra det men han steezar fettmagganmaggot sa:Kan han inte eller gör han dem bara inte?ADjannok sa:ofta tripplar för att komma med, du ser ju phil casabon (b-dog). han sätter inte ens duubels!s_ahlen sa:Dubbels är okej och kan vara riktigt snyggt men trippels seriöst....stackars de killar som vill
Ah, hade varit kaxigare om han kunde men inte pallade för nån anledning.. att han har sjuk steeze måste jag hålla med om!ADjannok sa:tror inte han kan, har aldrig sett han göra det men han steezar fettmagganmaggot sa:Kan han inte eller gör han dem bara inte?ADjannok sa:ofta tripplar för att komma med, du ser ju phil casabon (b-dog). han sätter inte ens duubels!
in my ass... flatspin right? spin = snurr inte flip?ADjannok sa:han gjorde tornado alltså cork 7 to flat 5 och flat är en flip
man är ju upsidedown inte helt men liteNinjaBoii sa:in my ass... flatspin right? spin = snurr inte flip?ADjannok sa:han gjorde tornado alltså cork 7 to flat 5 och flat är en flip
EmilAlamaa sa:gustavcavallin sa:skämtar han eller
Han corkade inte den ... möjligtvis 1 men inte 3 stycken.Flusy_91 sa:Alex Schlopy satte nästan trippel cork 1980 på JOI finalen.
(tyvär skadade han sig och kunde ej fortsätta)
BTW Elias Ambühl vann med den snyggaste trippel cork 14 som någonsin gjorts
jag tror både han inte kan och att han inte vill kunna, de finns 2 sorters skidåkning just nu, filmåkning och tävlingsåkning... av nån annledning blir det väldigt kul att se phil casabon köra kreatift och med stil på till ex en sittande 180, skulle han lägga en dubbbel skulle jag säja att han börjar gå mot "andra sidan"magganmaggot sa:Kan han inte eller gör han dem bara inte?ADjannok sa:ofta tripplar för att komma med, du ser ju phil casabon (b-dog). han sätter inte ens duubels!s_ahlen sa:Dubbels är okej och kan vara riktigt snyggt men trippels seriöst....stackars de killar som vill
word! tror inte han vill köra dubbelempatraz sa:jag tror både han inte kan och att han inte vill kunna, de finns 2 sorters skidåkning just nu, filmåkning och tävlingsåkning... av nån annledning blir det väldigt kul att se phil casabon köra kreatift och med stil på till ex en sittande 180, skulle han lägga en dubbbel skulle jag säja att han börjar gå mot \\\"andra sidan\\\"magganmaggot sa:Kan han inte eller gör han dem bara inte?ADjannok sa:ofta tripplar för att komma med, du ser ju phil casabon (b-dog). han sätter inte ens duubels!
hoppas värkligen på mer åkning mot casabon!
där har du helt felJay-deuce sa:Allt detta tjat om att Casabon inte vill göra dubblar etc. Henrik H, som är minst lika hypad och håsad för sin stil, gör flera olika dubblar och 1440 så fort han kan (kolla bara x-games). Varför måste det vara så svart eller vitt i denna diskussion? De som gör dubblar med stil skall väll bara hurras (Elias eller Håtveit) och de som gör dem utan stil (Jon) skall bara ignoreras.
Håller inte alls med om att det kommer att utvecklas två olika typer av skidåkning då film och tävling fortfarande är förbluffande nära varandra - speciellt då casabon ligger top 10 på alla tävlingar och räknas som en "stil" åkare.