Alkoholpriser i Österrike!

kona-ride

Ny medlem
Undrade lite över hur alkoholpriserna i affärerna är i Österrike? Hur är de i jämförelse mot Sverige? Är de som i Tyskland eller ännu lägre? Vi ska till Badgastein vecka 8.
Någon med lite erfarenhet från detta? Man måste ju släcka törsten med något efter en hård skiddag ;)!

Jag var i Ischgl förra veckan. Går du på afterski får du räkna med ca: 4euro för en bira.
I vanliga affärer ligger sprit / öl / vin ca: 20 - 30% billigare än systemet hemma i .se. Men givetvis kan du hitta budgetsprit. Jag köpte en Budgetvodka "Jelzin" 5 euro för en 70is.

håll dig i tyskland om du ska ha billig sprit..
i Badgastein åker vi skidor...

Alkohol är skadligt för kroppen. men är de nån gång de ska intas är de väl på semestern? och även en skidsemester är en semester, och intar han alkohol lär han inte dyka upp i backen på morgonen. om han nu inte festar riktigt länge, å dricker ut de sista blandade groggarna från kvällen på morgonen efter. Dessutom är de billigare överallt än hemma, undantaget måste väl vara norge och dubai :) iofs kan man ju brygga eget vin å då får man väl en 25l 11% för en ganska liten peng ändå

Alkoholen är billigare än hemma. Men inte såååå jääääääääääättebilligt. Handla på nedervåningen på Spar i Bad Gastein. Ligger bortom Hotel Krone. Kom ihåg att Spar är stängt på söndagar!
MEN kom ihåg.............du ska orka upp och åka skidor ... Glöm inte att åka till Sportgastein om det är fint väder!
Ha en trevlig resa!
Vilket hotell ska du bo på? Jag bodde på Golker vecka 6!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp