Alkopriser i franska alperna?

• Trådstartare Trådstartare user69081
  • Start datum Start datum
U

user69081

Guest
Tja, jag har kollat runt en del på alkoholpriserna i Frankrike. Har hittat att man kan få en flaska vin från ca 2 euro. Det är ju sjyst! Men jag antar att det inte är så billigt uppe i alperna.. Antar att många av er har erfarenhet av detta och svarar gladeligen ;)

/Tobbe

Jag undrar också lite över priserna, framförallt Chamonix. Läste en tråd här förut om prisinfo därifrån, hittar den dock inte nu.
Tråden var lite luddig vilja jag minnas, fick ingen klarhet om priserna gällde nere i en större stad eller inte snackades om bilar osv.

jag undrar också om alkholpriserna i chamo!
priserna på dem kända och populära klubbarna

På Spar kan man hitta billiga viner för säg 3-4€. De har ett billigt fanskt öl på 25cl flaskor som kostar typ 6€ för ett flak. Smakar dock förjävligt - köp på båten! Starksprit kostade väl drygt 20€per flaska, fanns fulvodka för typ 12€.

På Southbar har jag för mig att en öl kostade typ 5.50, drinkar 6.50 och shots 3.

Underground var riktigt dyrt, köpte faktiskt ingenting där. :)

Ha en trevlig vecka

Rosa_Rebell sa:
På Spar kan man hitta billiga viner för säg 3-4€. De har ett billigt fanskt öl på 25cl flaskor som kostar typ 6€ för ett flak. Smakar dock förjävligt - köp på båten! Starksprit kostade väl drygt 20€per flaska, fanns fulvodka för typ 12€.

På Southbar har jag för mig att en öl kostade typ 5.50, drinkar 6.50 och shots 3.

Underground var riktigt dyrt, köpte faktiskt ingenting där. :)

Ha en trevlig vecka
Ah, tack så mcyket :D Du räddade precis min vecka :) Vi ska faktiskt åka flyg (gratis flyttade till det)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp