All mountain skida, Längd, Modell?

Jerkalicious

Ny medlem
Tjena

Jag håller på att kika runt på ett par nya skidor. Tidigare har jag kört på mina Head Mad trix jojo då jag tyckte park var det roligaste när jag var yngre.

Just nu så kör jag mestadels offpist/pist (och har gjort det senaste 2 åren) och har kikat på skidor som funkar bra överallt.

Några som fångade min uppmärksamhet var Armada ARVti, något som skulle vara bra må tro?

Jag är 179 lång och väger 90 pannor.

Min första reaktion är att du väger ungefär som jag och jag tycker dem bär relativt dålig i löss snö

Säg att du ska ha något mellan 100 och 115mm i midja om du nu åker lite i och utanför backen. åker du mer utanför pisten kanske du ska gå upp några mm i bredd och åker du mer i pisten så går du ner i bredd. Sen spelar andra egenskaper såsom camber/rocker, styv hård skida m.m. roll, vilket iofs oftast är en smaksak!
Kolla runt med polarna och se vad de har för skidor och be att få låna, för att sedan se om någon egenskap stämde och så kollar du sen vad det finns för alternativ innehållande rätt egenskaper för just dig i förhållande till skidan du testat.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp