Alla ni som är intresserade av att dela lägenhet/stuga i åre skriv här :)

Som rubriken lyder, finns det någon/några som är intresserade av att dela boende i Åre 13/14?
Roligare om man är ett gäng och kostnaden delar ju alla på.

Någon som tidigare år har bott ett gäng i Åre och vet vart man kan få tag på en prisvärd stuga/lägenhet så tipsa gärna i denna tråden, vore schysst. (:

Vad finns det för för- och nackdelar med lägenhet?
För- och nackdelar med stuga?

Vart i Åre ska man bo?

Hej!
Jag är en tjej på 21 som är otroligt sugen på att göra en säsong i Åre!
Sitter och kikar mig omkring efter boende och skulle definitivt kunna tänka mig att dela boende med några sköna människor! :)

Hallå!

Gött att vi är inne på samma spår. Jag letar fortfarande efter boende och har letat jättelänge, inte lätt att hitta något. Men jag ger mig inte!!

Vore schysst om du ville slänga iväg ett meddelande till mig om du hittar något boende. (:

Behöver en eller två till en stuga i björnen för säsongen.
Ps3, tv, bastu, diskmaskin, parkering.
Två lediga rum som det ser ut just nu.
ca 3000/månad

Du skrev som på beställning, det låter jätte intressant för min del! Vad är ni för gäng som ska bo där (nyfiken)? :)
Därifrån klarar man sig väl utan bil? Alltså det är inga större svårigheter att ta sig runt via buss osv? :)

AlexDeLarge sa:
ca 3000/månad
Vad är det för stuga i björnen?

LisaGy sa:
Du skrev som på beställning, det låter jätte intressant för min del! Vad är ni för gäng som ska bo där (nyfiken)? :)
Därifrån klarar man sig väl utan bil? Alltså det är inga större svårigheter att ta sig runt via buss osv? :)
Alltså generellt sett i björnen så är det enkelt att ta sig med skidor (nu i vinter ännu enklare med 2 nya sittliftar) samt skidbuss under backens öppetider men utöver dom när det gäller jobb/fest så är det taxi eller bil som gäller.

Senast ändrad:
AlexDeLarge sa:
ca 3000/månad
Tjenare! De där låter jäävligt intressant! Har körkort och bil ockå att bidra med till kollektivet ;)
Har sökt en hel del jobb och hoppas på svar snart, men tycker att det borde ordna sig någonstans iaf!
Finns på 0739792525 eller här på siten om ni vill snacka mer.

Om någon känner sig stressad så har jag ett tält för 2 personer som ligger i garaget och tar upp plats. Det blir ju otroligt mycket billigare eftersom man slipper betala ränta.
En snöskovel ingår ifall man vaknar på morgonen och inte kan ta sig ut.

Stugan i björnen låter jättelockande för mig. Jag är lätt på ett boende där (:
Som lisa också skrev, vad är det för gäng?
Finns det någon länk på stugan så man kan läsa mer om den?

Jag har tyvärr dock inget körkort eller någon bil.
Men det är nog inga problem att ta sig runt utan bil hoppas jag.

Hej hej hallå! jag ska upp till Åre och jobba. Men jag åker upp redan på Onsdag den 4 september. Ska tillsvidare bo hemma hos min bästa kompis och hennes pojkvän som bor där året om. Men jag vill gärna hitta ett eget boende ganska omgående. Jag är intresserad av att antingen dela en lägenhet med någon/några eller hyra in mig i ett rum!

TJA! Jag och min kompis söker även vi några sköna människor att dela boende med under säsongen. Jag stannar eventuellt kvar för att bli Åre-bo på heltid men börjar med en säsong tillsvidare. Vi kan flytta närsomhelst, imorgon, nästa vecka, ja närsom. :)

Jag hör av mig ifall jag hittar något intressant! fred ut.

Haj!
Jag ska upp på en intervju den 20/9. Går det bra där så hade det varit jävligt kul att dela lägenhet/stuga med någon/några.
Hittar jag något så skriver jag det här!

Tjena! Jag har kanske en lägenhet i Tegefjäll från och med November och söker 2-4 personer som vill dela den med mig!
Lägenheten i Mellan Alpen i Tegefjäll, fullt möblerad och nära till buss.
Någon som har lust att dela en säsong eller kanske längre? :)

Hej!
Jag funderar lite på planer för vintern och våren och har tänkt en del på säsong i Åre! Söker andra sköna att dela något med:)
Jag är en dansös som älskar skidåkning och hellre äter gröt på morgonen och åker massvis än spyr på fyllan.
Hur är ni andra som skrivit här? :)

Vi hörs och förhoppningsvis syns vi i vinter!

När har ni tänkt att dra? Jag åker nog isånnafall någon gång efter jul!:)

Hej!

Jag flyttar ihop till Åre på heltid och söker nu boende samtidigt som alla som ska säsonga! Hög press på de få lägenheter som finns kvar :D

Jag är 23 år gammal och ska jobba som webbutvecklare på en byrå, åker snowboard, skötsam!

Delar gärna boende :)

Någon som fortfarande har stugor eller lägenheter lediga? Vi är tre tjejer som söker boende till säsongen 13/14.

Ha det! :)

Hörde på omvägar att det finns en etta ledig på station i undersåker, kan ju vara aktuellt dör de med bil.

Hej!
Jag tänkte bara kolla om det fortfarande finns personer här som söker folk till gruppboenden.

Det bästa hade varit om ni söker en social kok som är uppe för sin första vintersäsong. för i så fall är detta er lyckodag, för jag är ju exakt en sån!

Och om det finns folk där ute som fortfarande söker så skulle vi kunna fixa ihop ett nytt kollektiv.

Hör av er här eller på alexander.jemt@gmail.com

Jag letar fortfarande boende från januari och framåt! Bor gärna med några :) har personalbostad, men försöker hitta något eget!:)

sussed staff accom at rainbow, happy and warm now :)

Senast ändrad:
Hej!

Ska nu upp till Åre och jobba säsongen ut och söker därför boende. Inte speciellt kräsen på typ av boende, utan är som alla andra ute efter bra skidåkning!

Om det är någon som sitter på aningen för stor lägenhet och vill splitta hyran eller kanske har ett ledigt rum, så ställer jag gärna upp!:)

Är en social och seriös kille som är van att bo tillsammans med andra!

Om det dyker upp något når du mig på mail:

Philip@alenbrand.se

Tillbaka
Topp