Allmountain/puder skidor, tips! Blizzard peacemaker?

nils123

Ny medlem
Tjena jag börjar tröttna på mina parkinriktade skidor och är redo att steppa upp till allmountain/puderskida. Har testat min polares atomic blog (132-110-124mm) och tyckte dem var sköna, dock fanns det ingen möjlighet att köra puder men men. Tror jag ute efter en något smalare midja och har spanat in blizzard peacemaker (134-104-124mm) ,verkar bra eftersom den är relativt styv och biter bra i pisten samtidigt som Skidan har lagom rocker samt twintip! Har ni några andra tips på skidor i ungefär samma prisklass, eller tror ni att denna skida kommer bli perfekt? Vill kunna trycka på i pisten, shredda lite puder när det är möjligt och slänga 3.or samt 5.or!

NATIVE

Ny medlem
Köpte ett par PM med Marker Lord för 4280:- på Epic TV shop. Har bara kört på hårt med dem än så länge och är positivt överraskad. Känns smalare där än 104 mm. Bra grepp. Du bör fundera på monteringspunkten. Finns gott om åsikter, kolla TGR och Blistergear. Jag monterade på +2 och kom fram till att jag borde kört på rekommenderat. Ska du tricka mycket kan det bli bra med +2, +3.

nils123

Ny medlem
NATIVE sa:
Köpte ett par PM med Marker Lord för 4280:- på Epic TV shop. Har bara kört på hårt med dem än så länge och är positivt överraskad. Känns smalare där än 104 mm. Bra grepp. Du bör fundera på monteringspunkten. Finns gott om åsikter, kolla TGR och Blistergear. Jag monterade på +2 och kom fram till att jag borde kört på rekommenderat. Ska du tricka mycket kan det bli bra med +2, +3.
Okej låter bra! Kollade upp hemsidan och de kostar 4500kr nu, åkte du på någon tull på det här? Och vad är det du inte gillar med din montering, bli den ostabil och mindre kontrollerbar?

NATIVE

Ny medlem
Regga dig så blir det nån krona billigare, ingen tull, skickas från Frankrike. Ja, lite för nervig för mig med +2.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp