Hallå
Nu har jag fått åka in mig ordentligt på dem
Har haft dem i några månader och har hunnit med allt från puderlätt nysnö till blank-is och som idag, alla väder och underlag på en gång.
Måste säga att de svarade på mina förväntningar
De är som jag hoppats, en kralligare variant utav Kendo88, de har samma känsla som dem, lekfulla och allround men den extra bredden har gjort dem stabilare, men utan att bli tråkig.
Kunde uppleva "gamla" M5 som fantastisk i vissa förhållanden, men lite tråkig om man inte körde järnet på dem.
M6 har kvar lite utav samma känsla när du kör rejält med dem, de svarar bra när man kör långa storslalom svängar, vårslasket som vi haft några gånger har oxå varit grymt att bara bränna på i
I normalafall så kör jag lite bredare skidor på våren, gillar när det bär lite bättre i slasken, men uppskattade att M6 var lite smalare än Blaze106 som jag normalt kört på, då de var smidigare när det var pucklar och mycket folk. De är kvicka att vrida runt men ändå stabila att bara köra rätt in i slaskpucklarna
På nypistad kallsnö är de gissa, givetvis fantastiska med

Som sagt, de har kvar lite utav M5:ans storslalom karaktär, men med 3D-radien, så kan man variera svängen mer, så köra lite korta skärande svängar och blanda med långa storslalom svängar är inga problem
Måste erkänna att jag är glad i 3D-radien som många utav Völkls skidor har, passar mig och min åkning bra.
Fick testa dem lite i nysnö med, riktigt torr och fint puder, ca 15-20cm
Jag är kass på lössnö åkning, är den första att erkänna det, men de var lättåkta där med, även för mig som sagt.
Som du märker är jag sjukt imponerad utav skidan
Nu är jag ju partisk, så man får lägga in den aspekten i allt
Men de jag känner som testat dem är imponerade med.
Har en kompis som kör just Kendo88 och han gillar dem bättre då han uppskattade att de var kvickare än M6
Men annars är det mest bara positiva kommentarer
Så hoppas du tar och testar dem, tror du kan gilla dem