Allrajt!!!!

freeride_nu

Aktiv medlem
Allrajt!!!!
Jag skrev tidigare ett inlägg med frågan hur seriöst det var med inbyggnad av hammarbybacken... De sa på radion i morse att planerna är långt framskridna och att det skulle kosta 380 miljoner (att jämföra med vattenpölarna i Eriksdalsbadet som kostade däromkring) samt att man kommer att lägga ett kontors- och hotellkomplex i anslutning till backen (typ som med globen). Projektet går under namnet Stockholm skidome... corny namn men va fan, skidor året runt... ALLRAJT!!!

Allrajt!!!!
vare dummaste jag hört
finns nåt liknande i tyskland har ja hört
har til å me sett några töntar kasa utför i den där innomhusbacken på tv
såg ju J_VLIGT häftig ut...höhöhö
å vart tänker dom leda liftkön?
skärpning
dumpa! nu!

tycker UBBERT, den genomcoole
...häruppe i Abisko

Allrajt!!!!
Varför inte åka på riktig snö och i riktig natur så länge den finns kvar. Sen om det försvinner kan man ju börja bygga sånna grejer, men det dröjer nog. Hoppas jag!

Allrajt!!!!
Det där med att åka ute i naturen och på riktig snö borde du ha lärt dig att nåt sånt finns inte här i Estockholmo. Jag tror att de flesta skidåkare är skulle vara överluckliga över en sån backe

Allrajt!!!!
...vad jag menar. Vissa verkar tro att det faktiskt finns åkbar snö i Sthlm...? Självklart skulle jag också vilja se att det fanns fett med puder under vintern, men verkligheten ser annorlunda ut. Så då står man ju inför valet: åka inomhus eller inte åka alls (när man befinner sig i Stockholm vill säga, inomhusåkning kan ju aldrig ersätta de årliga skidresorna...).
Men visst... om de som är neggo inte gillar det, stanna hemma och spela tv-spel istället, jag tänker åka...mer plats till mig heheheheee

Allrajt!!!!
Liftkön ja, det är ju ett så pass öovervinnerligt problem att det är helt kört.
Jag tror nog att projektansvariga nu tänker: Ööööhhh grabbar, fan också, vi glömde var vi skulle leda liftkön. Vi lägger nog ner nu...
Din invändning angående liftkön var ett riktigt tungt argument, fan, du har nog rätt, det är kört... det går inte... NOT!!
Suck... tänk efter.

Allrajt!!!!
Hallåj!

Jag bor fn i Düsseldorf och har 2 inomhusbackar inom 6 mil. Har ite hunnit dit och testa än men det verkar ganska coolt.

Har för mig att i de "systemen" är det ingen lift utan en typ av "rulltrappa" (platt så klart) vilket innebär att man inte behöver vänta på bygeln...

my 0.02$

Allrajt!!!!
Det kan ju vara sådana uttalanden som gör att vi ”lantisar” ibland får en lite skev bild av Stockholmare…

Allrajt!!!!
Det vore ju helt underbart om de gjorde verklighet av dessa planer. Det ersätter ju inte resorna till fjällen eller alperna men för oss stackars fjollträsk-bor som 98% av året har barmark under tassarna är detta klart bättre än alternativet, som är ingenting...

Allrajt!!!!
Jag förstår vad Du menar. Måste ha sluntit lite på tangentbordet hehe. Ville egentligen bara uttrycka min glädje över att vi kanske snart får en inomhusbacke.

Allrajt!!!!
Væsjø backen har hållit bra mått i minst tio år.De brukar kunna øppna efter nyår, och ha øppet till april med lite tur.
Frågan ær ju om det værkligen behøvs en innomhus backe???
Kanske i tokyo men lilla stockholm...næ då finns det bættre saker att lægga pengarna på.Skolresor kanske??Vad vet jag.

lægg ner hela lantis vs stockholmare debbaten!!Den ær ju rent førdumande!

Tillbaka
Topp