Allround skida från Sport-conrad!

Fizzbitch

Ny medlem
Hallå!

Ska göra mitt första skidköp iår. har tidigare bara hyrt men nu när jag växt klart (på längden och i fötterna) så känns det värt att skaffa mig ett par egna skidor.
Jag vill ha en skida som fugnerar till det mesta men offpist som prioritet ett.
åker väl ca 50%offpist 25%pist och 25%park. Hade tänkt att lägga ut runt 4000kr plus minus några hundralappar inkl bindingar.

Jag är en medelbra åkare.

Vikt:ca72-73kg
Längd:ca 188cm

midjan 90+ mm

Tänkte först köpa ett par salomon lord men 185cm versionen finns tyvärr inte längre på S-C. Men något i den stilen är det jag är ute efter. När det gäller bindningarna har jag spanat in Marker griffon som verkar som en bra och bilig bindning.

Alla förslag är välkomna!

MVH

Kolla in salomon shogun! Finns i 191, 103 mm midja och radie på runt 28 m, dock så är den lite dyrare än 4000 inkl. bindning.

Jo den ligger lite över min budget tyvärr. Ingen som kan rekommendera någon skida med fjolårets modell som de rear ut nu?

Beror på vad du gillar och hur duktig du är på att åka, känner du att det är för långt finns den i 181 också :) Jag kör själv på 181-modellen och är rätt liten (172 cm, 63 kg).

Såg precis ett par Völkl Mantra ploppa upp på köp och sälj, 191 cm mycket fint skick, titta på dem, ska vara en riktigt bra allround skida!

Verkar som en schysst skida men det krävdes att man hämtade dom i sotckholm vilket jag inte har möjlighet till. Ett uttalandet om Kung fujasen uppskattas:)!

johanfred sa:
Såg precis ett par Völkl Mantra ploppa upp på köp och sälj, 191 cm mycket fint skick, titta på dem, ska vara en riktigt bra allround skida!
finns ju lite fler trevliga skidor i köp och sälj just nu, *host* kalmar...
25% park ställer ju till det dock

Völkl bridge

och rossignol s3 bc.

Är som sagt lång och smal (188cm lång, 72kg) så om någon skida är specielt anpassad för lite lättare personer så säg gärna det :)

Nya s3 bc verkar vara kul, en miniversion av s7 med lite rocker fram och bak. Dock inte sett dom live.

Tillbaka
Topp