Allround skidor
Letar efter en allround skida som passar till det mesta, både pist och puder. Jag har idag ett par scott mission (183cm långa och 90 midja) och ett par Voile Drifter (192cm långa och 128 midja), båda med NTN bindningar. Själv är jag 187cm läng och väger ca 85 kg. Scotten har fungerat fint i pist och svenska fjäll men i lössnö så fungerar dom dåligt och har inte den bärighet jag vill ha, innerskidan kan dyka. Mina Drifter däremot flyter som en dröm i lössnö och puder men är inte speciellt trevliga i pisten.
Mina scott har nu kastat in handduken och jag funderar på att sälja mina Drifter för att hitta en skida som fungerar bra både i pist och offpist. Vill att den ska skära bra i pisten samt flyta hyffsat i offpisten. Den ska även vara ganska kvick i sväng med en ganska liten radie. Min åkstil är ganska snabb och aggressiv.
Nån som har något bra tips?
Mina scott har nu kastat in handduken och jag funderar på att sälja mina Drifter för att hitta en skida som fungerar bra både i pist och offpist. Vill att den ska skära bra i pisten samt flyta hyffsat i offpisten. Den ska även vara ganska kvick i sväng med en ganska liten radie. Min åkstil är ganska snabb och aggressiv.
Nån som har något bra tips?