Allroundskida?

mrdave

Medlem
Allroundskida?
jag har åkt bräda, åker fortfarande, men ska ta upp skidåkningen igen. jag skulle vilja ha en allroundskida för både pist och offpist. Har läst lite i tidigare inlägg och Völki Vertigo G4 verkar hyfsad. Sedan finns de dom som tycker att salomon, head, scott, K2 mfl är bättre.

Breda feta lagg för offpist samtidigt som du ska ha lite kortare för kul i park/pist, Går det att lösa detta dilemat?

Jag är 177 cm och väger 75 kg. Vilken längd ska jag ha, TT eller inte. Frågorna är många och jag skulle uppskatta lite tips.

Allroundskida?
ex på "bredare" tt-skidor: Rossignol Scratch BC, Salomon Pocket rocket, Head Mad trix mojo, Völkl karma, k2 seth pistol(om jag inte missminner), stöckli snake och nå k2 chief från åka skidor. jag har ingen aning om mått eller något. jag bara vet namnen :) å ja TROR alla dom här ska vara lite bredare än vanliga iaf.

Allroundskida?
Vita blixten! Var skulle man INTE kunna åka med ett par sådana? Dessutom är stålkanter bara onödigt lyx...

Allroundskida?
Kan starkt rekommendera salomon XTRA hot. Funkar lika bra i puder som i stabila skärande storslalomsvängar. Riktigt grymma. Kan väl sägas att de funkade i parken också, lite tunga att hoppa med men det går.....

Åkte på dessa 120 dagar förra vintern och kan säga att det är nog den bästa allroundskida du kan hitta.
Kategori midfat med 82mm midja.

Lycka till...

Tillbaka
Topp